اخبار

نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری برگزارشد.

نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری برگزارشد.
اولین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال 1402 به ریاست حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان و به دبیری پیام احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با حضور اعضای شورا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری عصر چهارشنبه 30فروردین 1402اولین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری به ریاست حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان و به دبیری پیام احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با حضور اعضا شورا برگزار شد  

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان و رئیس شورای فرهنگ عمومی در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری گفت : دستگاه‌های اجرایی متولی در استان برای اجرای دقیق‌تر قانون جوانی جمعیت تلاش کنند و این قانون هم اکنون به درستی اجرا نمی شود.

وی اجرای دقیق‌تر قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده را ضروری دانست و افزود: در این راستا تقویت مسائل فرهنگی برای رسیدن به باور فرزندآوری ضروری است.

نکونام ورود تمامی دستگاه‌های اجرایی به مسئله جمعیت را مقوله‌ای مهم اعلام و تصریح کرد: در این مسیر توجه به جهاد تبیین و کمک دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری از اولویت و اهمیت جدی برخوردار است.

وی یادآور شد: مصوبه‌های شورای فرهنگ عمومی جایگاه قانونی دارد و دستگاه‌های اجرایی موظفند به کارگروه‌های ذیل این شورا کمک کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان جمعیت را جزء برنامه‌های اولویت‌دار خود قرار دهند.

وی گفت: با پیگیری‌ بسیج جامعه پزشکی کارگروه‌هایی تشکیل و با همکاری دبیرخانه شورا فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری نسبت به پیگیری درخصوص راهکارهای عملیاتی شدن افزایش جمعیت اقدام شود.

وی با اشاره به پایان ماه مبارک رمضان گفت: توجه به قرآن در طول سال مورد توجه همگان باشد و برای گسترش محافل خانگی قرآنی و هیات‌های قرآنی برنامه‌ریزی شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری قرآن را سازنده و هدایت‌گر اعلام و تاکید کرد: سبک زندگی انسان‌ها باید قرآنی باشد و در این راستا توجه جدی به بودن در محضر قرآن شود.

وی ورود به مسئله عفاف و حجاب را جدی، اقدامی مطلوب و نیازمند حمایت دانست و افزود: در این عرصه حمایت از نیروی انتظامی ضروری است.

نکونام تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی توجه کنند تا مسئله بدحجابی و بی‌حجابی در زیرمجموعه آن‌ها نباشد.

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۲:۳۸
https://chb.farhang.gov.ir/fa/news/686095/%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa-%d8%b4%d9%88%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af-%d8%b9%d9%85%d9%88%d9%85%db%8c-%da%86%d9%87%d8%a7%d8%b1%d9%85%d8%ad%d8%a7%d9%84-%d9%88-%d8%a8%d8%ae%d8%aa%db%8c%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af |