اخبار

مهمترین راه حل برای تعمیق حجاب و عفاف، راهکار فرهنگی است

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در جمع معاونان فرهنگی دانشگاه ها

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در جمع معاونان فرهنگی دانشگاه ها
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به اینکه راهکارهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مختلف برای تعمیق حجاب و عفاف در کشور پیشنهاد می شود؛ گفت: بهترین راهکار، راهکار فرهنگی با تکیه بر گفتمان هویت ملی و خانواده است.

 به گزارش روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی کشور؛  سید مجید امامی روز یکشنبه (10 اردیبهشت) در جمع معاونان فرهنگی دانشگاه های کشور گفت: در راه مقابله با توطئه‌های دشمنان در زمینه کمرنگ کردن حجاب و عفاف در جامعه یکی از مهمترین تکیه گاه های ما خانواده و هویت ملی است.

وی تاکید کرد: اگر بتوانیم طرفداران عفاف و حجاب را در دسته و گروهی قرار دهیم که مدافع هویت ملی ایرانی اسلامی و حفظ کیان خانواده در جامعه هستند، در بحث حفظ و گسترش حجاب و عفاف موفق خواهیم شد.

امامی تاکید کرد: موضوع خانواده و هویت ملی نقطه اساسی نزاع ما با تمدن غرب است و اگر بتوانیم بحث حجاب و عفاف را در این بستر تعریف کنیم به راحتی می‌توانیم به این افراد که متمایل به حفظ حجاب و افرادی که به آن معتقد نیستند تفکیک قائل شویم و برای اصلاح رفتار و ساماندهی کم حجابی، برنامه‌ریزی مناسب تری اتخاذ کنیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار داشت: شرایط اجتماعی امروز و ویژگی‌های نسل جوان که در پیوند فرهنگی با جامعه جهانی رشد کرده است ایجاب می‌کند که با زبان جدید که برای جامعه قابل فهم و درک باشد، با آنان سخن بگوییم و ارزش‌های معنوی اخلاقی مانند حجاب و عفاف را منتقل نماییم.

امامی گفت: قطعاً در محیط دانشگاه نیز گسترش و توسعه زندگی عفیفانه و حیامندانه مورد تاکید همه مسئولان کشور است و خوشبختانه محیط دانشگاه نسبت به محیط جامعه با آسیب کمتری مواجه شده است لکن برای کاهش همان آسیب‌های کوچک نیز در نظر گرفتن ابعاد مختلف جامعه هدف و برنامه ریزی عالمانه ضروری است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: برای موفقیت بیشتر برنامه‌های حوزه فرهنگ هم آوایی و هم صدایی بین بخش‌های مختلف در حاکمیت ضروری است و ما به نوبه خود برای هماهنگی بین شوراهای مختلف مرتبط با مسائل فرهنگی و اجتماعی اقداماتی را انجام داده‌ایم.

وی از تعریف پنج اولویت برای سال جاری در حوزه فرهنگ عمومی خبر داد و گفت: در زمینه حجاب عفاف چندین برنامه با تم‌های مختلف پیش بینی شده است که از میان آنها می‌توان به پویش به رسم زینب (س)، جشنواره گوهر شاد، جشنواره ملی فرهنگ عامه و خانواده ایرانی و پویش خواهری و برادری اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه تغییر ذائقه‌ها و سلیقه‌های فرهنگی به شکل توده ای و جمعیت‌های کثیر به آسانی  امکان پذیر نیست گفت: در عرصه دانشگاه یکی از ایده‌های خلاقانه که می تواند موفقیت آمیز باشد ایده خانه مد دانشجویی است که در برخی از دانشگاه‌ها اجرا شده است.

وی سیاست‌گذاری اجتماعی و برنامه‌ریزی فرهنگی یک امر کاملا تخصصی نام برد و گفت: ساده شمردن مسائل فرهنگی و ارائه برنامه های دم دستی و بدون پشتوانه پژوهشی ما را سالها از هدف اصلی دور می کند
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۰۲:۰۷
روابط‌عمومی شورای فرهنگ عمومی کشور |