اخبار

برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان رونمایی می‌شود

برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان رونمایی می‌شود
اولین نشست شورای فرهنگ عمومی استان ایلام در سال ۱۴٠۲ با حضور نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و دکتر باقری، مدیر امور آمایش و برنامه‌ریزی امور استان‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، مدیر امور آمایش و برنامه ریزی امور استان های شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تلاش می شود که سند برش فرهنگی استان ایلام  همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان رونمایی شود. 

 مسئول برش‌های استانی نقشه  مهندسی فرهنگی کشور با بیان اینکه نقشه مهندسی فرهنگی کشور بیش از یک دهه است که به دستور مقام معظم رهبری مورد تاکید و تدوین قرار گرفته است،  گفت: در دو سال گذشته فصل هفتم این نقشه با محوریت برش‌های استانی مورد توجه قرار گرفته است.

محمدرضا باقری با اشاره به اینکه در سال گذشته در فاز اول، ۱۲ استان سند خود را تدوین کرده‌اند افزود: استان ایلام جزو استان‌های باقی مانده بود که از دی‌ماه سال گذشته کار  تدوین برش استانی ایلام آغاز شده است.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه فرایند تدوین برش استانی ایلام در رتبه  در میان 1۹ استان دیگر کشور است، تلاش می‌شود که سند برش فرهنگی استان ایلام  همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان رونمایی شود.

باقری یادآور شد: اولویت اصلی ما در نقشه مهندسی فرهنگی، تدوین سند برش استانی نسیت، بلکه هدف این بوده که در کنار اسناد فرهنگی دیگر سندها یک سند جامع‌تر با عنوان نقشه مهندسی فرهنگی در برنامه کاری خود داشته باشیم.

مدیر امور آمایش و برنامه‌ریزی امور استان‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی در به بودجه سند نقشه مهندسی فرهنگی اشاره کرد و افزود: با توجه به آنچه عنوان می‌شود، مانع اصلی بحث بودجه است و می‌توان گفت مشکل خاصی در خصوص اعتبار وجود ندارد و می‌توان از ظرفیت اعتبارات آسیب‌های اجتماعی دستگاه‌ها و شرکت‌ها استفاده کرد. 

 

امام جمعه ایلام نیز در این نشست اظهار داشت: برنامه های فرهنگی استان ها باید براساس و چارچوب های تعیین شده شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار افزود: اقدامات خوبی در حوزه فرهنگی استان در حال انجام بوده که نشان از رویکرد کلان کشور به عنوان یک دغدغه است.

وی با تقدیر از فراجا برای ورود جدی در موضوع هنجارشکنان حجاب و عفاف اضافه کرد: انتظار می رود به تبع آن فرماندهی انتطامی استان در این خصوص برخوردهای قانونی و جدی لازم را اتخاذ نماید.

وی تاکید کرد: فضای عمومی جامعه با هنجارشکنان همراه نیست، اما ضروری است نیروی انتظامی با همکاری بسیج و سپاه کنترل لازم را در مراکز گردشکری سطح استان داشته باشد.

امام جمعه ایلام بیان داشت: باید تلاش شود چند فیلم شاخص و وزین در استان در جهت معرفی ویژگی های بارز مردم ایلام بویژه در حوزه دفاع مقدس ساخته شود. 

علی هوشمند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز در این جلسه اظهار کرد: برش فرهنگی استانی سند آمایش سرزمینی ایلام در شورای فرهنگ عمومی استان تصویب شده و در حال تدوین است.
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۰۹:۱۸
معصومه نادی روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام |