اخبار

هشتاد ودومین جلسه شورای فرهنگ عمومی خوزستان برگزار شد.

هشتاد ودومین جلسه شورای فرهنگ عمومی خوزستان برگزار شد.
هشتاد و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان دوشنبه (28 فروردین) به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا موسوی فرد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز تشکیل شد.

 

در  اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان در سال 1402  حجت الاسلام موسوی فرد اظهار کرد: در رابطه ماه مبارک رمضان انسان ها چند دسته اند یک دسته از سالهای قبل خودشان را مهیا کردند با معرفت وارد ضیافت الهی شدند و توانستند استفاده حداگثری را از تمام  ظرفیت های ماه مبارک رمضان ببرند که خدا وند متعال به آن ها توفیق داد. یک دسته دیگر دیررسیدند برای مراقبت و دسته سوم آنهایی که در ساعات پایانی سر سفره ماه رمضان قرار نگرفتند. ان شاا.. خدوند متعال به همه ما توفیق ادامه مسیر کرامت بفرماید و جایزه ما ظهور وجود امام عصر(عج)  و خلاصی از آتش جهنم باشد.

مجدد از تمام کسانی که سر وقت حاضر شدند تشکر و قدردانی می کنم. جا دار به این افراد هم جایزه ای داده شود. بحث توجه به وقت و نظم متاسفانه در نظام اسلامی ما توجه نمی شود. بای یک فکری برای جلوگیری از اتلاف وقت و عمرمان بشود این باید جرء مصوبات شود تا فرهنگ شود. تاخیر  در برگزاری جلسات شورا به دلایل موجهی بود که عذر خواهی میکنم. امام در خصوص این مسائل اساسی استان نکات خوبی انتخاب شده است. سبک زندگی اسلامی که جزء  هفت مطالبه جدی آقا است و باید توجه جدی به آن شود اگر فقط  این سبک زندگی را بتوانیم مورد اهتمام قرار بدهیم فکر میکنم همه موارد را تحت پوشش خودش قرار می دهد. یک بحث عفاف و حجاب است دراین موضوع  واقعا فرهنگ سازی مهم است. مسئله عفاف و حجاب مسئله روز ما هم هست ولی متاسفانه میدان را دادند به نیروی انتظامی، تشکر میکنیم از گشت امنیتی، منظورم این است نباید پلیسی با این موضوع برخورد کرد البته آنهایی که هنجار شکن هستند طبیعتاً باید با آنها برخورد کرد ولی استمرارش خطرناک است. آن فرهنگ سازی مهم است. وقتی می خواهیم  در موضوعی فرهنگ سازی بکنیم طبیعتاً عده ای مقابلش می ایستند و هنجار شکنی میکننددر اینجا وظیفه پلیس مطرح است. یک دسته رفتند به خط اول ارزش ها زدند در این شرایط چاره ای هم نبود باید نیروی انتظامی به میدان می آمد و مسئله را جمع کند. متاسفانه در استان خوزستان چند نفر ترک فعل داشتند علیرغم اینکه چند بار به آنها تذکر داده شد. به داستان گفتم با این افراد برخورد شود. دستگاه های مربوط به حجاب و عفاف باید به وظایف  ذاتی خود عمل نمایند در این صورت است که کار به نیروی انتظامی نمی رسد که بخواهد وارد میدان شود. امسال به بحث  فرهنگ سازی عفاف و حجاب با قاطعیت بیشتر توجه شود.

برای  هریک ازاولویت های پیشنهادی یک کارگروه تشکیل و تقسیم کار شود. از دانشگاه، افراد نخبه و صاحب نظران استفاده شود تا ان شا ا.. سند مهندسی فرهنگی استان محقق شود.

آموزش و پرورش با همه زحماتی که می کشد و جای تشکر هم دارد اما، جلسه ای که با خواهران داشتیم گلایه از حجاب معلم ها داشتند باید به  این موضوع توجه بیشتری شود.  یک بحث دیگر اینکه نواختن موسیقی در وقت ورزش صبگاهی است، ما در دوران طاغوت که نیستیم باید یک فکری به حال این قضیه شود. به آموزش و پرورش باید توجه شود ما کمتر در حوزه معلمین موفق عمل کرده ایم چرا که دسته ای از معلمین تمکین نمی کنند مواردی را باید تشویق و مواردی را برخوردکرد. ان شا ا.. خداوند متعال موفق تان بدارد.

شایان ذکر است دراین جلسه حجت الاسلام  والمسلمین تاجگردون و  حجت الاسلام شیرانی در خصوص- «قرارگاه جهاد تبیین دانش آموزی استان خوزستان» توضیحاتی ارائه دادند و همچنین سایر اعضا  ضمن بررسی مسائل پیشنهادی خوزستان جهت تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان نظرات خود را بیان داشتند  و در نهایت پنج مسئله اساسی خوزستان مصوب شد.

۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۰:۰۱
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خوزستان |