اخبار

برگزاری اولین نشست شورای فرهنگ عمومی در شهرستان آبدانان

برگزاری اولین نشست شورای فرهنگ عمومی در شهرستان آبدانان
دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان آبدانان از برگزاری اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی با دستور کار "راهکارهای تحقق فرهنگ حجاب و عفاف" در این شهرستان خبرداد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در این نشست حجت‌الاسلام سوری امام جمعه‌ و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آبدانان ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو  و تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) و قبولی طاعات و عبادات بیان داشت: پیرو بیانات مقام معظم رهبری کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی می‌باشد. 
وی با بیان اینکه عفت به معنایی خودنگهداری است، اظهار داشت: هر چیزی مانع از غلبه شیطان و شهوت بر انسان شود، به گونه‌ای که نفس شیطانی بر انسان مسلط نشود عفاف گقته می شود .
حجت‌الاسلام سوری حجاب را ثمره‌ی عفت دانست و گفت: کسی که عفیف باشد ظاهر و بروز آن در حجاب مشاهده خواهد شد. 
وی در پایان به سخنان مقام معظم رهبری در بین مسئولین اشاره کرد و گفت: اگر کسانی که که کشف حجاب می کنند بفهمند پشت پرده این پدیده شوم  چه کسانی هستند هیچ وقت پیروی نخواهند کرد.
در این جلسه پس از بحث و تبادل در مورد دستور کار جلسه، تصمیماتي در خصوص برگزاری نشست با موضوع حجاب و عفاف، تجلیل از زنان محجبه شاغل در ادارات، حضور بانوان طلبه و محجبه در سطح شهر، تشکیل کارگروه اقناع سازی در مدارس و نصب بنر با موضوع رعایت حجاب و عفاف در میدان اصلی شهر گرفته شد.
۱۶ فروردین ۱۴۰۲ ۱۸:۰۲
۲۸ فروردین ۱۴۰۲ ۱۰:۰۳
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام |