اخبار

اولین نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان در سال جاری برگزار شد

اولین نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان در سال جاری برگزار شد
اولین نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان با دستور کار تعیین اولویت های سال جاری این شورا در محل دفتر امام جمعه جیرفت و رئیس شورا با حضور اعضاء برگزار شد.

نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان با حضورحجه الاسلام والمسلمین میثم تارم رئیس شورا، بهرام مسلمی مهنی دبیر شورا و اعضای حقیقی و حقوقی در دفتر امام جمعه جیرفت برگزار شد.

حجت الاسلام میثم تارم رییس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان در این نشست حجاب و عفاف را محور نشست شورای فرهنگ عمومی در سال جدید عنوان کرد و گفت: با توجه به وجود برخی بی حجابی و بد حجابی ها در جامعه، زیست عفیفانه موضوع بسیار مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی اقتصاد را محور شعار در سال های گذشته قرار داده اند، گفت: امیدواریم با محور قرار گرفتن شعار سال شاهد مهار تورم و رشد تولید باشیم، هر یک از این دومهم بدون دیگری برای اقتصاد ما آسیب زا است.

رییس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان بیان کرد: رهبری هر ساله شعارهای سال را با درایت و هوشمندی به صورت دقیق انتخاب می کنند و کارشناسان اقتصادی به آن اذعان دارند.

وی با بیان اینکه جلسات شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان باید پر بار باشد، افزود: تحقق این مهم نیازمند ارائه راهکارها و ایده های نو برای ارتقای فرهنگ جنوب کرمان است.

امام جمعه جیرفت خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی حکیمانه فرمودند؛ دشمن با طرح و برنامه وارد شده و ما هم باید طرح و برنامه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: تاکنون در بحث برخورد با بدحجابی و بی حجابی مسئولین نظام با منطق آرامش پیش رفته اند و اخیرا وزارت کشور یک بیانیه و دستورالعمل جامعه ای در این خصوص صادر کردند.

رییس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان اظهارداشت: کارگروه تولید محتوا در ذیل شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان تشکیل شود.

وی تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با همکاری شهرداری ها فیلم های فاخری همچون غریب که زندگی سردار بروجردی است و در جشنواره کشوری رتبه آورده را در اماکن عمومی و مساجد به نمایش بگذارد.

حجت الاسلام تارم با اشاره به در پیش بودن اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان، خاطرنشان کرد: با توجه به وجود فضای مجازی باید برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان برنامه ریزی کنیم بنابراین یکی دیگر از محورهای نشست شورای فرهنگ عمومی این مهم باید باشد.

بهرام مسلمی مهنی دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان در گفت: اولین نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان در سال جاری با رویکرد تعیین اولویت های شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان در حال برگزاری است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان بیان کرد: اصلاح و ارتقای سطح شورای فرهنگ عمومی نیازمند اولویت بندی موضوعات و ارائه راهکار ها است که باید به این مهم توجه جدی شود.

وی با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان متولی شورای فرهنگ عمومی است، گفت: شورای فرهنگ عمومی هنگامی موفق عمل خواهد کرد که سایر دستگاه ها و نهادهای فرهنگی، دانشگاه ها،  آموزش و پرورش، بخش های خصوصی و مردم نهاد، سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه های علمیه با آن هم افزایی و همگرایی داشته باشند.

مسلمی مهنی تصریح کرد: با همگرایی و هم افزایی و تقسیم کار می توان آسیب های اجتماعی را کاهش داد و جلسات شورای فرهنگ عمومی را مثمر و ثمر دانست.

شایان ذکر است است در ادامه اعضای شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان به بیان نظرات خود در خصوص دستور کار شورا پرداختند.

در پایان این نشست نیز موضوعاتی چون فرهنگ کار و تولید، سرانه مصرف مطلوب فرهنگی،فرهنگ حیا و عفت عمومی ، خودباوری و اعتماد به نفس و هویت ملی ، روحیه امید و توکل به آینده ، پرهیز از اصراف و تجمل گرایی ، برنامه ریزی فرهنگی در خصوص افزایش جمعیت و فرزند آوری ، برنامه مریزی در خصوص تولید محتوا در فضای مجازی و غیره مصوب و در دستور کار سال جاری شورا قرار گرفت.


۲۶ فروردین ۱۴۰۲ ۱۳:۰۶