اخبار

تشکیل ستاد اجرای توصیه نامه "تقارن عید نوروز و ماه مبارک رمضان" در سیستان و بلوچستان

تشکیل ستاد اجرای توصیه نامه "تقارن عید نوروز و ماه مبارک رمضان" در سیستان و بلوچستان
ستاد اجرای توصیه نامه شورای فرهنگ عمومی کشور در خصوص "تقارن عید نوروز و ماه مبارک رمضان" در سیستان و بلوچستان تشکیل شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان؛ ستادی به منظور اجرای مناسب توصیه نامه شورای فرهنگ عمومی کشور در خصوص "تقارن عید نوروز و ماه مبارک رمضان" با حضور مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی، شهردار زاهدان، نمایندگان اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اتاق اصناف و پلیس نظارت بر اماکن در استان تشکیل و اولین جلسه این ستاد در سالن جلسات این اداره کل برگزار و با مصوباتی همراه شد. 

دبیر شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان در این نشست ضمن تبریک عید نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: تقارن عید نوروز و ماه مبارک رمضان با دغدغه هایی همراه بود که اسفند ماه سال گذشته در نشست شورای فرهنگ عمومی کشور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این مهم پرداخته و توصیه نامه ای در این رابطه به منظور استفاده بهینه از این تقارن مبارک ایرانی اسلامی و نقش محوری مردم، مساجد و محلات با رویکرد جهاد تبیین و ترسیم مسیر پیشرفت و استفاده از ظرفیت های دینی و ترویج نشاط و تقویت پیوستگی اجتماعی در بستری دینی به استان ها ابلاغ شد. 

علی سرگزی افزود: قبل از فرارسیدن سال نو جلسه شورای اطلاع رسانی استان به منظور اجرای مناسب این توصیه نامه برگزار شد که با مصوبات خوبی همراه بود و توسط معاون سیاسی و اجتماعی استاندار به فرمانداری ها و شهرداری ها نیز ابلاغ شد. 

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، زیست شبانه از جمله موارد حائز اهمیتی هست که انتظار می رود مورد توجه همه دستگاه ها قرار گیرد و در این رابطه به منظور ارتقای نشاط اجتماعی با حفظ حرمت ماه رمضان برنامه ریزی شود که در همین راستا می توان با برگزاری نمایش های خیابانی، اجرای برنامه های فرهنگی در پارک ها، برپایی ایستگاه های صلواتی و ... بعد از افطار می توان اقدام کرد که البته برنامه هایی در حال اجراست. 

وی همچنین بر راه اندازی پویش "شهر ما روزه دار است" و اطلاع رسانی از طریق تابلوهای تبلیغاتی، مدیریت رسانه ای برای احتراز از شکاف اجتماعی و برجسته سازی مظاهر یا تجاهر به روزه خواری، گسترش محافل قرآنی در فضاهای عمومی و ... از جمله دیگر مواردی است که توسط سرگزی تاکید کرد. 

بر اساس این گزارش؛ مقرر شد همزمان با ولادت کریم اهل بیت (ع) امام حسن مجتبی (ع) سفره افطاری به طول 2 کیلومتر به همراه اجرای برنامه های فرهنگی و هنری با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری زاهدان برپا شود.
۸ فروردین ۱۴۰۲ ۱۳:۱۹