اخبار

شورای فرهنگ عمومی استان ایلام تشکیل جلسه داد

شورای فرهنگ عمومی استان ایلام تشکیل جلسه داد
ظهر روز چهارشنبه 24 اسفندماه و به ریاست حجت الاسلام و المسلمین کریمی‌تبار و به دبیری علی هوشمند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان شورای فرهنگ عمومی ایلام تشکیل جلسه داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز ۲۴ اسفند در نشست شورای فرهنگ عمومی این استان، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی برای توسعه و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف است و از این فرصت می‌توان عفاف و حجاب را در جامعه گسترش داد و با توجه به تغییر فصل باید فرهنگ حجاب و عفاف را مدیریت کرد. 
حجت الاسلام الله نور کریمی تبار با تأکید بر اینکه اسلام توجه ویژه‌ای به محیط زندگی و اجتماعی دارد، افزود: محیط اجتماعی باید یک محیط سالم باشد، کسی که روزه‌داری با عذر شرعی بر او حرام است، حق اینکه در ملاء عام روزه‌خواری کند را ندارد و بایستی در ماه مبارک رمضان موضوع حجاب و عفاف و عدم روزه خواری در ملاء عام را مورد توجه قرار دارد و فضای جامعه یک فضای اسلامی باشد.
وی با بیان اینکه باید در ماه مبارک رمضان به صورت جدی کنترل های لازم در خصوص عدم روزه خواری در ملاء عام انجام گیرد و حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود،  افزود: اماکن نیروی انتظامی هم می‌بایست در این خصوص کنترل‌های لازم بر  صنوف مختلف از جمله صنوف عرضه و پخت غذا را داشته باشد. 
امام جمعه ایلام  با تأکید بر اینکه در اماکن عمومی، فروشگاه ها و در سطح اصناف نیز با تذکر لسانی و به صورت هنرمندانه موضوع حجاب و عفاف را باید مورد توجه قرار داد، گفت: دشمنان به دنبال فضاسازی و بهره برداری در این خصوص هستند و در  این راستا باید به صورت کار تبلیغاتی گسترده هنرمندانه و هدفمند در راستای ترویج حجاب و عفاف از طریق تریبون رسانه، ائمه جمعه و جماعات و صدا و سیما انجام شود
در این جلسه همچنین محمد سبحان حسنی معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام اظهار کرد: جبهه استکبار با روش‌های مختلف درصدد ایجاد فاصله بین مردم و آرمان‌های انقلاب اسلامی است که در این راستا لازم است برای مقابله با حربه و فتنه‌های آنان به ارزش‌های ناب اسلامی تکیه کنیم و پایبند باشیم. 
وی با تأکید بر تدوین برنامه‌ها و اقدامات زیرساختی و زیربنایی برای نهادینه شدن فرهنگ حجاب در جامعه، گفت: باید تدابیری اتخاذ کنیم که اهمیت و ضرورت رعایت حجاب و عفاف در جامعه بیش از گذشته قابل درک باشد. 
معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام در ادامه همچنین با تأکید بر فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در خصوص فرهنگ‌سازی رعایت حجاب در جامعه، افزود: نیاز است در مراکز آموزشی، فرهنگی، مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات تمامی دستورالعمل و آیین نامه‌های رعایت حجاب اجرا شود. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود پیشنهاد داد با پرداخت تسهیلات به متقاضیان، یک مرکز و مجتمع کارگاهی تولید و طراحی البسه اسلامی ایرانی در استان راه‌اندازی و در این مرکز با استفاده از ظرفیت طراحان بسیار خوب استان و نیازهای مردم در رابطه با تهیه البسه ایرانی اسلامی برطرف شود.
گفتنی است در پایان آخرین نشست شورای فرهنگ عمومی استان در سال ۱۴۰۱ با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام، جانشین سپاه امیر المومنین ( ع ) ایلام، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از مدیران استان، از پوستر «همایش علمی و پژوهشی حکمرانی اسلامی مبتنی بر سیره و معارف رضوی» رونمایی شد.


۶ فروردین ۱۴۰۲ ۰۸:۴۱
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام |