اخبار

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان:

جلسات نقد کتاب با حضور نویسندگان در استان سمنان برگزار شود

جلسات نقد کتاب با حضور نویسندگان در استان سمنان برگزار شود
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان از برگزاری برنامه های خوب و مناسبی در خصوص پایتخت کتاب در استان خبر داد و پیشنهاد کرد: جلسات نقد کتاب با حضور نویسندگان در استان برگزار شود.
به گزارش روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان،حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در آخرین نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان در سالجاری در مسجد جامع سمنان افزود: از جمله برنامه‌های خوب اجرا شده مسابقه کتاب خوانی رضوی است.

وی برگزاری نشست‌های نقد کتاب را با شناسایی کتاب و نویسندگان بومی استان سمنان پیشنهاد داد و گفت: استان نویسندگان متعددی در داخل و خارج از استان دارد و باید با حضورشان در استان جلسات نقد موضوعی در باره کتابها از جمله از طریق صدا و سیما برگزار شود.

مطیعی با بازگویی فرموده رهبر معظم انقلاب با این مضمون که «جای کتاب را هیچ چیز پر نمی‌کند»، افزود: کتابخوانی در مهدیشهر در طرحی که جوانان و نوجوانان مشتاقانه کتابخوان می شوند در حال اجرا است و با روشی کم‌هزینه بسیار پرسود است و باید در دیگر نقاط استان اجرایی شود.

امام جمعه سمنان با اشاره به سابقه تاریخی و فرهنگی  این استان تاکید کرد: محور برنامه‌های فرهنگی باید متناسب با شرایط استان باشد.

وی با اشاره به اینکه سمنان استان تدین و دینداری است و بوم خود را دارد، ابراز داشت: در استان سمنان باید برنامه های فرهنگی خود را بدون توجه به کلانشهرها داشته باشیم، زیرا استان شرایط و بافت و تاریخ فرهنگی و دینی ویژه خود را دارا است.

مطیعی ادامه داد: در همه مسایل ابتدا برنامه فرهنگی مدنظر قرار گیرد، حتی نیروی انتظامی هم باید رویکرد فرهنگی را ابتدا در برنامه خود داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، حجاب را واجب شرعی و ضرورت دینی دانست و خاطرنشان کرد: نمی‌توان در برابر آن دچار وادادگی شد.

مطیعی تاکید کرد: در مساله حجاب پیشگیری بهتر از درمان است و بخش‌هایی مانند اصناف و حوزه‌های گردشگری به صورت ویژه نیازمند مراقبتهایی در این زمینه هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف با موضوع حجاب از سوی نهادهای فرهنگی، گفت: باید طرحهای مرتبط با حجاب نمود داشته باشد و صرف داشتن دغدغه سودمند نیست و برنامه‌ها باید نتیجه‌بخش باشد.

امام جمعه سمنان گفت که پارک بانوان در شهر سمنان ایجاد شد، ولی مکان آن بیرون از شهر است و دسترسی مطلوبی ندارد، باید امر فرهنگی در کنار آن لحاظ شود و صرفا تفریحی و ورزشی نباشد، در موضوع فرهنگی هم برای آن برنامه دیده شود تا تبدیل به مرکزی تربیتی شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان، از ورزشکاران دختر استان سمنان که با حفظ حجاب در میدان های رقابت حضور یافته اند نیز قدردانی کرد.

نشست شورای فرهنگی عمومی استان سمنان با حضور ریواده معاون استاندار و سایر اعضا و دبیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزار شد.

۲۵ اسفند ۱۴۰۱ ۱۹:۴۰
روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |