اخبار

هشتمین نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان برگزار شد

هشتمین نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان برگزار شد
هشتمین نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمانبا حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان در جیرفت برگزار شد.

جلسه شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان با حضور رئیس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان، دبیر و اعضای شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان با دستور کار، راهکار های امید آفرینی در دفتر امام جمعه جیرفت برگزار شد.

حجت الاسلام میثم تارم رییس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان گفت: در سال پیش رو باید محور اصلی نشست های شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان، امید آفرینی در جوانان باشد و در این راستا مصوبات و تصمیماتی اتخاذ شود.

امام جمعه جیرفت اظهارداشت: می طلبد مسابقه بهترین ایده برای پویایی مساجد برگزار شود و از طریق تریبون نماز جمعه اطلاع رسانی شود.

وی ناامیدی را بلای جامعه دانست و اظهار داشت: امروز تلاش و تمرکز دشمن بر روی ناامید کردن مردم به ویژه قشر جوان است.

حجت الاسلام تارم عنوان کرد: کسانی که ناامید می شوند آنگاه به صف دشمنان می پیوندند و در مقابل انقلاب، نظام و دستاوردهای آن جبهه می گیرند.

امام جمعه جیرفت تصریح کرد: برای ایجاد و تقویت روحیه امیدواری در جوانان باید از ظرفیت مدیران، معلمان و مربیان آموزش و پرورش استفاده کرد.

وی ادامه داد: به همین منظور باید روی مدیران، معلمان و مربیان سرمایه گذاری کرد و برای آنها جلسات دانش افزایی و بصیرت افزایی برگزار کرد.

حجت الاسلام تارم ریشه بسیاری از آسیب ها و مشکلات اجتماعی را عدم آشنایی با مسائل دینی و معارف اسلامی برشمرد و گفت: در اغتشاشات امسال افراد دین گریز و کسانی که به اصول دین پایبند نبودند شرکت کردند.

رییس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان عنوان کرد: در آستانه بهار طبیعت و قرآن قرار داریم و باید از ظرفیت ماه رمضان برای پویایی مساجد بهره ببریم.

استفاده از ظرفیت جوانان در هیئت امنای مساجد

احمد بلندنظر در این نشست، گفت: برای تقویت روحیه نشاط و امید آفرینی در جوانان باید برای آنها برنامه ریزی کرد.

فرماندار جیرفت افزود: راه اندازی سینما و پارک در شهرستان ها و همچنین برپایی جشن ها در دراز مدت و ایجاد اشتغال و اعطای تسهیلات اشتغال آفرین در میان مدت می تواند در جوانان امید آفرینی کند.

وی ابراز کرد: متاسفانه از ظرفیت مساجد آن طور که باید و شاید برای جذب نوجوانان و جوانان استفاده نشده است و این مهم به رویکرد هیئت امنای مساجد برمی گردد.

بلندنظر اظهار کرد: یکی از راه های جذب نوجوانان و جوانان به مساجد می تواند تفریح و ورزش باشد که باید هیئت امنا به این مهم توجه داشته باشند.

فرماندار جیرفت خاطرنشان کرد: برای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد باید در ترکیب هئیت امنای مساجد تغییر و تحول صورت گیرد و به همین منظور باید در کنار ۲ نفر از افراد با تجربه، جوانان را نیز به عنوان عضوی از هیئت امنای مساجد انتخاب کنیم.

وی عنوان کرد: مساجد نه تنها در هنگام اقامه نماز بلکه باید همیشه درب های آن به روی مردم به ویژه نوجوانان و جوانان باز باشد.

بلندنظر امید آفرینی در جامعه را وظیفه همگان برشمرد و تصریح کرد: رسانه ها باید خبرهایی از جنس امید و زندگی را اطلاع رسانی کنند تا امید آفرینی شود.

فرماندار جیرفت بیان کرد: رسانه های معاند همواره با پمپاژ خبرهای دروغ به دنبال القای یاس و ناامیدی در بین مردم به ویژه نوجوانان و جوانان است اما متاسفانه برخی از رسانه های داخلی دانسته یا ندانسته با بزرگنمایی مشکلات با رسانه های معاند همراهی می کنند.

وی تاکید کرد: یکی از راه های جلب اعتماد و امید آفرینی در جامعه، برخورد قضایی جدی با مفسدین اقتصادی است.

بلندنظر اظهار کرد: در جنوب کرمان همدلی و هم افزایی بین مدیران در تقویت امید آفرینی در جامعه بسیار مهم است.

فرماندار جیرفت ابراز کرد: متاسفانه یکی از دلایل ناامیدی مردم و قشر جوان وعده های غیر عملی برخی از مدیران است که موجب دلخوری و سلب اعتماد مردم می شود.

۲۴ اسفند ۱۴۰۱ ۱۱:۳۱
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان |