اخبار

هشتمین دوره جایزه فیروزه در سیستان و بلوچستان فراخوان داد

هشتمین دوره جایزه فیروزه در سیستان و بلوچستان فراخوان داد
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان از برگزاری هشتمین دوره جشنواره حمایت از کالاها و محصولات فرهنگی (جایزه فیروزه) در این استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان؛ عبدالاسلام بلوچ زاده در تشریح این خبر بیان کرد: جشنواره حمایت از کالاها و محصولات فرهنگی با هدف معرفی زیست بوم سیستان و بلوچستان، در مرحله استانی و تقدیر از برگزیدگان ملی برگزار می شود.

وی ایده های فرهنگی نوآورانه، کسب و کارهای نوپا و کسب و کارهای تجاری شده را از بخش های جایزه فیروزه اعلام و اضافه کرد: علاقه مندان به شرکت در این جشنواره تا 18 فروردین ماه فرصت دارند آثار خود را در قالب هدایای فرهنگی، نوشت افزار ایرانی – اسلامی، اسباب بازی و عروسک اقوام ایرانی به صورت مجازی از طریق www.platzaar.ir ارسال کنند. 

این مقام مسئول با اشاره به اهداف جشنواره گفت: ترویج، تولید و مصرف کالاها و محصولات فرهنگی ایرانی – اسلامی با نگاه ویژه به محصولات فرهنگی اقوام ایرانی، تشویق تولیدکنندگان به تولید کالاهای فرهنگی با اولویت و نیازهای کشور و ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری در حوزه صنایع فرهنگی از جمله این اهداف است.

وی، زمینه سازی برای هم افزایی تولیدکنندگان صنایع فرهنگی، معرفی فعالان این حوزه به جامعه و نهادهای خصوصی، رونق مصرف کالاهای فرهنگی در بازار داخلی، پشتیبانی و حمایت از محصولات تولید شده در استان ها و مطرح کردن آن ها در سطح ملی و بین المللی و ایجاد دغدغه های فرهنگی در خانواده ها با افزایش مصرف آثار و تولیدات فرهنگی ایرانی – اسلامی را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد.
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ ۱۰:۳۶