اخبار

🔸تاسیس نخستین مرکز تبادلات صنایع فرهنگی و خلاق در کشور با عنوان *«مرکز تبادلات صنایع فرهنگی خلیج فارس»*

🔸تاسیس نخستین مرکز تبادلات صنایع فرهنگی و خلاق در کشور با عنوان *«مرکز تبادلات صنایع فرهنگی خلیج فارس»*
🔸تاسیس نخستین مرکز تبادلات صنایع فرهنگی و خلاق در کشور با عنوان *«مرکز تبادلات بین الملل فرهنگ‌بنیان خلیج فارس»* در جزیره قشم با حضور نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان منطقه آزاد قشم، دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی و موسسات فرهنگ‌بنیان خصوصی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این نشست در راستای رویکرد نوین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دغدغه دکتر اسماعیلی وزیر محترم فرهنگ ، حول موضوع توسعه صنایع فرهنگ‌بنیان، اقتصاد فرهنگ و ترویج گردشگری فرهنگی برگزار گردید.
🔹در این جلسه که با حضور دکتر سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی، دکتر پیغامی عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی و عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم، دکتر اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع، دکتر افضلی مدیرعامل موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر، مهندس آقایی دبیرقرارگاه بازارپردازی صنایع فرهنگی و جمعی از فعالان و ایده پردازان بخش خصوصی تشکیل شد، پیرامون ظرفیت‌های فرهنگی، اقتصادی و مبادلاتی جزیره قشم گفتگو شد و اعضای حاضر در این نشست حول تأسیس مرکز ایده‌پردازی، تولیدات فرهنگی، تبادللت بین الملل محصوللت، مصنوعات و خدمات فرهنگی در جزیره قشم با عنوان *«مرکز تبادلات بین‌الملل فرهنگ‌بنیان خلیج فارس»* به تفاهم و اشتراک نظر رسیدند.

🌐 pcci.ir/fa/news/680936/

🔸در پایان این نشست مقرر شد تا مراحل مطالعاتی و پیمایش‌های میدانی به منظور تاسیس این مرکز، حول محور توسعه یک طرح مالکیت فکری و مبتنی برآن توسعه گردشگری ماجراجویانه در جزیره قشم آغاز و مقدمات شردع فعالیت‌های اجرایی و عمرانی فراهم گردد.

 

شورا

 

🔹گفتنی است این مرکز به همت موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر و با مشارکت سازمان منطقه آزاد قشم، احداث و به بهره‌برداری خواهد رسید.

📌 روابط‌عمومی شورای فرهنگ عمومی کشور.
🌐 zil.ink/pcci_ir
🆔 ما را در شبکه های اجتماعی با آدرس pcci_ir@ دنبال کنید.
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ ۱۷:۳۲