اخبار

تکریم یکی از خادمان پیشکسوت مسجد مقدس جمکران «به عنوان خادم فرهنگ عمومی»

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور از حاج اسماعیل کریمی ساروقی خادم اهل بیت (ع) تقدیر کرد

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور از حاج اسماعیل کریمی ساروقی خادم اهل بیت (ع) تقدیر کرد
در حاشیه جلسه 793 شورای فرهنگ عمومی کشورکه در تاریخ 1401/12/16 تشکیل شد؛ از حاج اسماعیل کریمی ساروقی، خادم مسجد جمکران « به عنوان خادم فرهنگ عمومی » تقدیر شد

به گزارش روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی کشور، در آستانه نیمه شعبان و میلاد با سعادت حضرت صاحب الزمان (عج) از خادم اهل بیت (ع)، حاج اسماعیل کریمی ساروقی، توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر شد. 
حاج اسماعیل کریمی ساروقی، 95 سال سن دارد و حدود 40 سال است که به صورت افتخاری خادم مسجد جمکران می باشد. وی فرزند ارشد کربلایی کاظم کریمی ساروقی است که مورد توجه خاص حضرت ولی عصر (عج) قرار گرفته است.
کربلایی کاظم کریمی ساروقی کشاورزی فاقد سواد خواندن و نوشتن بود که روزی امام زمان (عج) را در امامزادهای میبیند و ایشان به کربلایی کاظم میگویند آیات ۵۴ تا ۵۹ سوره اعراف را بخوان و کربلایی کاظم می‌گوید من نه سواد دارم و نه درسی خوانده‌ام اما آقا به او میفرمایند: من می‌خوانم تو با من بخوان و بعد شروع می‌کنند این ۶ آیه سوره اعراف را می‌خوانند و کربلایی کاظم هم همراه او می‌خواند و بعد از آن دستی به سینه کربلایی کاظم می‌کشد و به اذن خداوند متعال و به دست مبارک حضرت حجت‌بن الحسن عسکری(عج) تمام قرآن با تمام موارد آن به قلب کربلایی کاظم وارد می‌شود.

 

متن تقدیر رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بدین شرح است؛

خادم اهل بیت(ع) جناب آقای حاج اسماعیل کریمی ساروقی 
خدمات و زحمات ارزشمند جنابعالی در توسعه فرهنگ مهدویت و زمینه سازی ظهور منجی عالم بشریت یک توفیق الهی است. فرصت مغتنمی است تا در فرخنده میلاد باسعادت صاحب العصر و الزمان،حضرت مهدی موعود(عج) به پاس اقدامات خدا پسندانه و مومنانه جنابعالی این لوح سپاس تقدیم شود.امید است تلاشها و خدمات خالصانه شما که جلوهای از عشق و ارادت به ساحت مقدس حضرت ولیعصر (عج) است، مورد رضایت پروردگار متعال قرار گیرد. 
توفیقات جنابعالی در استمرار این حرکت الهی و فراهم شدن زمینه های طلوع خورشید امامت و ولایت را از خداوند منان مسئلت دارم. 
                                                                                         محمد مهدی  اسماعیلی
وزیر فرهنگ  و ارشاد اسلامی 
                                       ورئیس شورای فرهنگ عمومی کشور
 

 

 

📌 روابط‌عمومی شورای فرهنگ عمومی کشور.

zil.ink/pcci_ir

🆔 ما را در شبکه های اجتماعی با آدرس pcci_ir@ دنبال کنید.

۱۶ اسفند ۱۴۰۱ ۱۵:۳۶