اخبار

فرهنگ جهاد خدمت‌رسانی در دهه فجر نهادینه شود

فرهنگ جهاد خدمت‌رسانی در دهه فجر نهادینه شود
فرماندار ویژه شاهرود با تاکید بر اینکه فرهنگ جهاد خدمت‌رسانی باید در دهه فجر بیش از پیش نهادینه شود، گفت: ۴۴ گروه جهادی در محلات کم برخوردار این شهرستان خدمت‌رسانی می‌کنند.

روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان ابوطالب جلالی در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود در ستاد نیروی انتظامی، افزود: دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان برنامه‌های قابل اجرا و شاخص خود را برای خدمات‌رسانی جهادی به مناطق محروم و کم برخوردار شهر و روستاهای این شهرستان تا ۱۱ بهمن ماه ارایه کنند.

وی با بیان اینکه برای دستگاه‌های اجرایی و هیات‌های مذهبی به منظور برگزاری آیین‌های دهه فجر تکالیفی تعیین شده است، گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی باید آمادگی خود را برای افتتاح طرح‌های آماده و همچنین طرح‌های آماده کلنگ‌زنی را اعلام کنند.

فرماندار شاهرود به برگزاری آیین معنوی اعتکاف اشاره کرد و افزود: دست اندرکاران و مسوولان برگزاری این آیین نباید برای ثبت نام مردم به ویژه جوانان شرط پرداخت هزینه قرار دهند.

جلالی با بیان اینکه تبلیغات اسلامی و اوقاف با استفاده از ظرفیت خیران و به کمک هم هزینه‌های این آیین را فراهم کنند، اظهار داشت: تسهیل و آماده‌سازی شرایط برگزاری این آیین‌ با استقبال بی‌نظیر جوانان روبرو خواهد شد.

وی از برگزاری آیین اعتکاف در ۱۴ مسجد شهر شاهرود خبر داد و گفت: چهار مسجد نیز با هماهنگی آموزش و پرورش به طور ویژه برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

فرماندار شاهرود به برنامه‌های یوم الله ۱۲ بهمن نیز اشاره و گفت: دیدار با امام جمعه، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، رژه موتوری، نواختن زنگ انقلاب در دبیرستان امام خمینی (ره) و دیدار با خانواده شهدا در نخستین روز از دهه مبارک فجر با حضور مسوولان، مدیران و مردم شهید پرور و ولایتمدار شاهرود انجام می‌شود.

فرهنگ جهاد خدمت رسانی به مردم، نقش اعتکاف و مناسبت‌های ماه رجب در فرهنگ عمومی و اهمیت تشکیل ستاد حجاب و عفاف در شهرستان شاهرود از جمله موارد مطروحه در  نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان بود.

۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ۱۳:۵۷
روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |