اخبار

نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان عنبرآباد برگزار شد

نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان عنبرآباد برگزار شد
نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان عنبرآباد با موضوع کنترل خشم برگزار شد.
نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان عنبرآباد با موضوع کنترل خشم با حضور رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان و دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان و اعضاء در دفتر امام جمعه برگزار شد.
حجه الاسلام والمسلمین حمید بامری امام جمعه عنبرآباد در این نشست ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر گفت: خشم و کنترل خشم یک موضوع بسیار مهم است که عدم کنترل این مهم در جامعه عواقب بسیار ناخوشایند و زیانبار و جبران ناپذیری خواهد داشت. 
 وی ضمن انتقاد از برنامه ریزی و نظم در جلسات گفت: ما باید به زمان و نظم حساس باشیم در جلسات شورای فرهنگ عمومی بنا است فرهنگ ها اصلاح و در جامع نهادینه شوند.
بامری با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی استفاده کنیم، گفت: باید نشست ها را به سمت خروجی محور پیش ببریم و استفاده بهینه از این جلسات داشته باشیم و در جلسات موضوع محور گفتگو کنیم و برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم. 
بامری با تاکید بر اینکه کنترل خشم در جامع مهم است، اظهار داشت: خشم و عصبانیت امروز علت بروز خیلی از خشونت ها است و استعداد عصبانیت در وجود همه انسان ها وجود دارد که باید در این زمینه راهکارهای مفید ارائه دهیم.
بامری عنوان کرد: آنچه که در موضوع خشم و عصبانیت لازم است بحث کنترل و مدیریت خشم است که در فرهنگ اسلام همیشه مورد تاکید قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه اگر بخواهیم خشونت را کنترل کنیم ابزار نیاز داریم، گفت: فرهنگ گفتگو‌ در جامعه ما خیلی ضعیف است باید ریشه یابی نماییم و عوامل و ریشه ها شناخته و بررسی شوند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان عنبرآباد با اشاره به اینکه بیان مهارت ها و آموزش ها بسیار مهم و کار ساز است، گفت: دستگاه های فرهنگی، مساجد و کانون های فرهنگی و جامعه هنر بسیار مهم و‌تاثیر گذار است.
وی خاطرنشان کرد: تا نتوانیم ریشه یابی کنیم آثار مطلوبی در کنترل خشم نخواهیم داشت.
یزدان افشاری پور فرماندار شهرستان عنبرآباد نیز در این جلسه با بیان اینکه کار فرهنگی در دراز مدت جواب می دهد، گفت: اگر بخواهیم کار فرهنگی نتیجه دهد قطعا در کوتاه مدت جوابگو نیست. 
وی یکی از دلایل بالارفتن خشم را در خانواده های آسیب پذیر دانست و گفت: مشکلاتی که امروزه بوجود آمده یک شبه نبوده است نتیجه کم کاری یا ناتوانی مدیران دستگاه های اجرایی یا نبود امکانات است.
افشاری پور با بیان اینکه کمبود امکانات عمومی در شهرستان زیاد است، گفت: امروزه آرمانی ترین دوران برای تعامل بین دستگاه ها است و باید با تمام توان برای آبادانی منطقه تلاش کنیم.
وی با تاکید بر اینکه باید بنیه مسائل دینی و تقوایی را بیشتر کنیم، گفت: باید در برنامه هایی که اجرا می کنیم تجدید نظر کنیم و کلیشه ای برنامه اجرا نشود تا یک کار فرهنگی تمیز انجام دهیم.

بهرام مسلمی مهنی اظهار داشت:  نیاز است در  جلسات شورای فرهنگ عمومی راهکار ارائه شود تا بتوانیم از ظرفیت مهم شورای فرهنگ عمومی استفاده نماییم.

وی بیان کرد: برای کنترل خشم عوامل زیادی وجود دارد که می طلبد همه دستگاه ها در این خصوص هماهنگی و همکاری لازم را داشته باشند.
وی ضمن تاکید بر توانمند سازی مربیان به کمک روانشناسان خبره عنوان کرد: از تولید محتوا  در شهرستان حمایت می شود قطعا باید در همه موضوع ها تولید محتوا داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: برای انجام فعالیت های فرهنگی باید همه دستگاه ها همراه و همگراه  باشند اگر جزیره ای عمل کنیم موفق نخواهیم شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه بنا داریم در ایام الله دهه فجر یک رویداد مهم در این شهرستان رخ دهد، گفت: برای برنامه ها و ارائه راهکارهای کنترل خشم  باید کمیته های تخصصی شکل گیرد تا برنامه مطلوب و مفیدی برگزار شود. 
مسلمی مهنی با بیان اینکه همه دستگاه ها باید برای اجرای برنامه ها همگرایی و هم افزایی داشته باشند، گفت: با همگرایی و هم افزایی دستگاه ها بنا داریم جنگ شادی در ایام الله دهه فجر در عنبرآباد برگزار نماییم. 
وی از برگزاری جشنواره شعر مقاومت در شهرستان عنبراباد خبر داد و افزود: جنگ های شادی نیز با برنامه های متنوع فرهنگی و هنری جهت نشاط اجتماعی در دستور کاراست.
۱۴ اسفند ۱۴۰۱ ۰۹:۱۳