اخبار

نشست کارگروه مشورتی شورای فرهنگ عمومی با موضوع کتاب و کتابخوانی در جنوب کرمان برگزار شد

نشست کارگروه مشورتی شورای فرهنگ عمومی با موضوع کتاب و کتابخوانی در جنوب کرمان برگزار شد
با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان نشست کارگروه مشورتی شورای فرهنگ عمومی با موضوع کتاب و کتابخوانی در جنوب کرمان برگزار شد.

نشست کارگروه مشورتی شورای فرهنگ عمومی با موضوع کتاب و کتابخوانی در جنوب کرمان با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان و تعدادی از اعضاء در سالن کنفرانس اداره کل برگزار شد.

بهرام مسلمی مهنی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در این نشست، ضمن گلایه از عدم حضور برخی از نهاد ها در نشست های شورای فرهنگ عمومی، گفت: برای ارتقای سطح فرهنگ منطقه باید همه نهادها در این نشست ها حضور داشته باشند و با همگرایی و هم افزایی بتوانیم اتفاقات خوبی برای منطقه رقم بزنیم.

وی با اشاره به مشکلات حوزه کتاب و کتابخوانی، بیان کرد: نبود فضای فیزیکی یکی از اصلی ترین مشکلات این حوزه است که رفع این مشکل، در کنار هم بودن دستگاه ها و نهادهای فرهنگی را می طلبد.

مسلمی مهنی با تاکید بر اینکه ایجاد فضای کافی نیازمند ظرفیت سازی است، اظهار کرد: کتابخانه ها اعتبار فرهنگی هر شهری هستند و باید به توسعه کتابخانه ها توجه جدی شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان با بیان اینکه شهرداری در حوزه فرهنگسراها خوب عمل کرده، عنوان کرد: ما از نهاد عمومی کتابخانه ها جدا نیستیم و در صورت لزوم با آنها همکاری می کنیم.

وی با اشاره به اینکه کتاب در تقویت فرهنگی جامعه تاثیر بسزایی دارد، بیان کرد: تفاهم نامه هایی با نهادهای انقلابی منعقد شده تا بتوانند هر ماه یک رویداد فرهنگی برای جنوب کرمان تعریف نمایند.

مسلمی مهنی با تاکید بر اینکه موازی کاری ها باید از بدنه فرهنگ جنوب کرمان حذف شوند، خاطرنشان کرد: تلاش داریم از طریق تعامل با نهادها و دستگاه های فرهنگی، موازی کاری ها حذف شوند و رویدادهای فرهنگی یک جا تعریف شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با اشاره به تدوین سند تحول جنوب کرمان، تصریح کرد: در تدوین سند تحول فرهنگی جنوب کرمان تمام فرصت ها، تهدیدات، نقاط ضعف و قوت را شناسایی کردیم.

وی با تاکید بر این که شورای تحول فرهنگی را در حوزه فرهنگ تشکیل می شود، خاطرنشان کرد: ما به دنبال تامین زیر ساخت های فیزیکی فرهنگ و هنر در جنوب کرمان هستیم.

مسلمی مهنی از برگزاری یک رویداد فرهنگی بزرگ در جنوب کرمان خبر داد و گفت: به دنبال برپایی نمایشگاه کتاب در منطقه هستیم.

۱۴ اسفند ۱۴۰۱ ۰۹:۰۱