اخبار

ضرورت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جنوب کرمان

ضرورت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جنوب کرمان
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در نشست شورای عمومی جنوب کرمان تاکید کرد:

دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان گفت: : با توجه به میزان سرانه مطالعه در منطقه می طلبد که با برنامه ریزی بیش از پیش برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلاش کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، بهرام مسلمی مهنی در نشست شورای فرهنگ عمومی که در دفتر امام جمعه جیرفت برگزار شد، اظهارداشت: جلسه شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان بصورت ماهانه و با دستور کار مشخص برگزار می شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان افزود: در همین راستا امروز بررسی وضعیت کتاب و کتابخوانی و برنامه ریزی برای ارتقای سطح مطالعه منطقه در دستور کار این شورا قرار دارد.

وی بیان کرد: همچنین برنامه ریزی در خصوص اجرای پیوست فرهنگی طرح توسعه فرهنگی شهرهای جنوب کرمان از دیگر محورهای نشست امروز شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان است.

وی عنوان کرد: با توجه به میزان سرانه مطالعه در منطقه می طلبد که با برنامه ریزی بیش از پیش برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلاش کرد.

احمد بلندنظر فرماندار شهرستان جیرفت در این نشست، گفت: همه ما دغدغه فرهنگی داریم و متاسفانه در بحث فرهنگی توسعه متوازن در سطح استان ایجاد نشده و اتفاق خوبی در این زمینه رخ نداده است.

فرماندار جیرفت افزود: در بحث ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی راه زیادی را باید طی کنیم.

وی ابراز کرد: کتابخانه عمومی جیرفت کتاب های لازم برای استفاده دانش آموزان را ندارد که باید به این مهم توجه شود.

بلندنظر خاطرنشان کرد: باید در کنار کتابخانه ها به تولید محتوا و انتشار در فضای مجازی نیز توجه کنیم.

کمالی معاون نهاد کتابخانه های عمومی استان کرمان در این نشست، گفت: در هفت شهرستان جنوب کرمان تنها ۱۶ کتابخانه وجود دارد که می طلبد در این خصوص چاره ای اندیشیده شود.

و با تاکید بر لزوم توسعه کتابخانه ها در جنوب کرمان، ابراز کرد: متاسفانه طی سال های اخیر تا به امروز اتفاق خاصی در حوزه توسعه کتابخانه ها رخ نداده است.

وی با اشاره به مشکلات زیرساختی، عنوان کرد: مطابق سند ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی که در سال ۱۳۹۶ منعقد شده همه دستگاه های فرهنگی می بایست در این خصوص کمک کنند تا شاهد ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این منطقه باشیم.

کمالی در خاتمه برگزاری مسابقات و جشنواره های کتابخوانی را یکی از راه های ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در منطقه دانست و عنوان کرد: تحقق این مهم نیازمند حمایت و کمک همه دستگاه ها است.

گفتنی است در این نشست مدیران و اعضای شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان در زمینه دستور کار جلسه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

۱۴ اسفند ۱۴۰۱ ۰۸:۴۰