اخبار

آسیب شناسی عزاداری های محرم از ضروریات است

آسیب شناسی عزاداری های محرم از ضروریات است
رئیس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان با بیان اینکه آسیب شناسی عزاداری ها از ضروریات است، گفت: باید نظم عزاداری ها را رعایت کنیم و آسیب های موجود بررسی شود.
حجت الاسلام میثم تارم در این نشست، ضمن تسلیت ایام ماتم و عزای سالار شهیدان، گفت: اجتماع بزرگ هیئت های مذهبی شهرستان روز چهارشنبه در شهر جیرفت برگزار می‌شود و باید با هم افزایی و هماهنگی همه دستگاه ها به بهترین شکل ممکن برگزار شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان افزود: این مراسم به طور مستقیم از صدا و سیمای مرکز استان پخش می شود. 
 وی خاطرنشان کرد: برای پرهیز از موازی کاری و ساماندهی برنامه های فرهنگی شهرستان باید به سمتی رفت که همه نهادها در کنار یکدیگر قرار گرفته و در اجرای برنامه ها مشارکت کنند.
حجت الاسلام تارم تصریح کرد: امروز برای توسعه فرهنگی شهرستان باید برنامه جامعه فرهنگی تدوین شود و براساس آن فعالیت کرد.
امام جمعه جیرفت با یادآوری این مطلب که پنجم مرداد مصادف با سالروز اقامه اولین نماز جمعه بود، ابراز کرد: جا دارد از حضور همیشگی امت حزب الله جیرفت در نماز جمعه تشکر کنم.
وی عنوان کرد: هفته گذشته با توجه به گرمای هوا و مصرف زیاد برق درخواست تعطیلی پنج شنبه ها را کردیم که خوشبختانه موافقت شد.
حجت الاسلام تارم ادامه داد: علی رغم تعطیلی پایان هفته اما حضور مردم در نماز جمعه باشکوه بود که این حضور نشان از اهمیت مردم به این فریضه عبادی سیاسی دارد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان ضمن تشکر از اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی در انعکاس اخبار نماز جمعه، اظهار کرد: اصحاب رسانه همواره بدون دریافت پاداش و با اخلاص در انعکاس اخبار نماز جمعه با این نهاد همکاری دارند.
وی اضافه کرد: جا دارد از تلاش و فعالیت ستاد نماز جمعه واحد خواهران و برادران در ایجاد نظم و انضباط در نماز جمعه تشکر کنم.
حجت الاسلام تارم یادآور شد: از آنجایی که در ماه محرم قرار داریم آسیب شناسی عزاداری ها از ضروریات است.
امام جمعه جیرفت تاکید کرد: همه مردم عاشق امام حسین (ع) هستند و به فرموده امام راحل این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته پس باید از این فرصت عظیم برای تقویت باورهای دینی مردم و جهاد تبیین استفاده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که محرم فرصتی استثنایی برای تبیین حقایق اسلام است بنابراین دشمن به دنبال تحریف آن است.
حجت الاسلام تارم اظهار کرد: مداحان و خطبای ما نقش اساسی در تبیین حقایق دارند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان استفاده از سلاح در مراسم عروسی را یکی از معضلات فرهنگی، برشمرد و افزود: باید با استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاه و نهادهای فرهنگی راهکارهایی برای رفع این معضل پیدا کرد.
وی در خاتمه عنوان کرد: معضلات فرهنگی حوزه ورزش نیز باید شناسایی شده و در راستای رفع آنها گام برداشت.
۱۴ اسفند ۱۴۰۱ ۰۸:۲۷