اخبار

اولین نشست شورای فرهنگ عمومی جیرفت تشکیل شد

اولین نشست شورای فرهنگ عمومی جیرفت تشکیل شد
با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اولین نشست شورای فرهنگ عمومی جیرفت تشکیل شد.
بهرام مسلمی مهنی در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان جیرفت، ضمن تسلیت امام محرم، اظهارداشت: امروز برای نخستین بار است که با توجه به خواست امام جمعه، نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان جیرفت به صورت مجزا از شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان برگزار می‌شود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان با تاکید بر نقش فرهنگ در کاهش آسیب های اجتماعی، افزود: تدوین سند توسعه فرهنگی شهرستان جیرفت از ضروریات است.
وی بیان کرد: در بحث اجرای برنامه های فرهنگی در سطح شهرستان باید با هم افزایی و هماهنگی از موازی کاری جلوگیری شود و برای تحقق این مهم طرح های مشترکی ارائه شود. 
مسلمی مهنی اظهار داشت: برای توسعه فرهنگی شهرستان باید سهم هر دستگاه در اجرای برنامه ها و فعالیت های فرهنگی مشخص شود. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: تاکنون اجرای برنامه های فرهنگی سطح شهرستان بر دوش شهرداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره تبلیغات اسلامی بوده است که می طلبد سایر نهادها نیز به سهم خود در اجرای این برنامه ها مشارکت کنند.
وی تصریح کرد: هر نهاد باید براساس سهمی که در توسعه فرهنگی شهرستان دارد در مناسبت های ملی و مذهبی برنامه های فرهنگی اجرا کند. 
مسلمی مهنی  با تاکید بر اجرایی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی، خاطرنشان کرد: امروز در توسعه فرهنگی شهرستان، هم افزایی و همگرایی دستگاه ها از ضروریات است.
۱۴ اسفند ۱۴۰۱ ۰۸:۱۰