اخبار

هدف اصلی شورای فرهنگ عمومی تبدیل شدن سیاست های نظام به برنامه ها و راهکارهای اجرایی است

هدف اصلی شورای فرهنگ عمومی تبدیل شدن سیاست های نظام به برنامه ها و راهکارهای اجرایی است
دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان گفت: هدف اصلی شورا مردم سالاری دینی و فرهنگی و تبدیل شدن سیاست های نظام به برنامه و راهکارهای اجرایی است.

 بهرام مسلمی مهنی در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان کهنوج از شورای فرهنگ عمومی به عنوان پارلمان فرهنگی در استان ها یاد کرد و خواستار فعال تر شدن و کاربردی تر شدن نشست های شورای فرهنگ عمومی در دوره جدید در شهرستان ها شد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با تبیین اینکه شورای فرهنگ عمومی، ظرفیت بزرگی برای رفع بسیاری از مشکلات موجود در حوزه فرهنگ عمومی است، گفت: همچنین می تواند نقشه جامعی برای بالندگی جامعه و از میان رفتن برخی معضلات  که به بدنه فرهنگ عمومی ضربه می زنند، ترسیم کند.

وی با بیان اینکه سلامت، هنر، رسانه، کشاورزی ، حاشیه نشینی، طلاق،اعتیاد، خشونت، محیط زیست وخانواده از جمله مقوله ها و مشکلات فرهنگ عمومی هستند، افزود: جلسات شورای فرهنگ عمومی به لحاظ محدودیت زمانی باید مسائل مربوطه اولویت بندی و  وموضوعات ضروری را به چالش بکشند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی در ادامه با تاکید بر رصد فرهنگی گفت: در دوره جدید فعالیت های شورای فرهنگ عمومی رویکرد شورایی و ولایی خواهند داشت و در واقع شورا  باید قرارگاه برنامه ریزی اجرایی و عملیاتی باشد.

مسلمی مهنی با بیان اینکه بسترهای تصمیم گیری فرهنگی در شهرستان ها در خدمت رئیس شورای فرهنگ عمومی خواهد بود، تصریح کرد: هدف اصلی شورا مردم سالاری دینی و فرهنگی و تبدیل شدن سیاست های نظام به برنامه  و راهکارهای اجرایی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه اولویت های محدودی در دستور کار شورای فرهنگ  عمومی است و  معتقدیم اولویت های را مسئولان شهرستان ها بهتر می شناسند،  اظهار کرد: سه حوزه صنایع فرهنگی، نشاط فرهنگی و هویت فرهنگی نیز به عنوان اولویت های جدی شورای فرهنگ عمومی جنوب خواهد بود .

دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان بر گفت و گوی هر چه بیشتر با نخبگان فرهنگی تاکید کرد و افزود: اگر این امر شکل بگیرد بسیاری از مسائل حل خواهد شد.

وی در ادامه تشکیل منظم جلسات شورا در شهرستان ها  بحث و بررسی مسائل و تصویب و پیگیری برای اجرای آن ها را یک ضرورت توصیف کرد.

مسلمی در پایان گفت : دستور کارهای جلسات شورای فرهنگ  عمومی باید در کارگروه های تخصصی مورد بررسی قرار گیرد و  پس از  آن در جلسه شورا مطرح و به تصویب برسد تا به نحو شایسته اجرایی  و عملیاتی شود.

۱۴ اسفند ۱۴۰۱ ۰۷:۵۵