اخبار

پنجمین دوره جشنواره گرافیک دانشجویی سوره تماشا به پایان رسید

.

به گزارش روابط‌عمومی شورای فرهنگ عمومی کشور؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه سوره آیین اختتامیه پنجمین دوره جشنواره گرافیک سوره تماشا با همت و تلاش دانشجویان گرافیک دانشگاه سوره و همراهی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور روز چهارشنبه دوازدهم اسفند 1401 برگزار شد. در اختتامیه این جشنواره دکتر ساعی رئیس دانشگاه سوره با خاطر نشان شدن که دانشگاه فرزند جامعه و انسان ساز نسل بعد بوده و فعالیت‌های دانشجویی است که به آن هویت می دهد و همچنین با اشاره به این که  نیروی بازار کار را می شود از همین رویدادها بدست آورد. 
در ادامه دکتر سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان این که تاثیر فرهنگ از طریق آثار گرافیکی در جامعه بخاطر بصری بودنش بسیار تاثیر گذار است. به طور مثال در زمانی که خیابان ها قفل شده می تواند آن راننده اثر ی  را در از آن اثر گرافیکی بپذیرد و این تاثیر اثر  یک تولید هنری است.بی هنران باید از عرصه تاثیر گذاری به دور باشند. لازم است ما با همدیگر همدلانه صحبت کنیم و اگر می شد ظرفیت دانشجو ها را داشته باشیم و به تولید و اقتصاد گره بزنیم ، کسی بی کار نمی ماند. ایشان با بیان دغدغه خود در حوزه گرافیک  پوشاک سخنان خود را به پایان رساندند. گرافیک کاربردی می تواند معنا ایجاد بکند و آرامش بدهد.
این جشنواره در حالی به‌پایان می‌رسد که آثار برگزیده دانشجویان سراسر کشور در بخش‌های جایزه ویژه شهروندی، جایزه ویژه فرهنگ عمومی، جایزه ویژه فرهنگی دانشگاه سوره و دو جایزه ویژه از نگاه مخاطبان جوایز ارزنده‌ای را دریافت کردند. 
جایزه ویژه بخش فرهنگ عمومی به «بهراد بهروزوزیری» برای طرح فاخر فرهنگ استفاده از دوچرخه و حفاظت از محیط زیست رسید.

جوایز دانشگاه سوره به «حسین صفاری نیا»، «ملیکا سلیمانی» و «پاییز زکی زاده» رسید. از نگاه مخاطبان نمایشگاه سوره تماشا «پاییز زکی زاده»، «منصوره رضایی» و «زهرا کریمخانی» برگزیده‌شده و جایزه نگاه مخاطب را دریافت کردند. جوایز بهترین اثر این نمایشگاه نیز به «فرزان احمدیان»، «زهرا کریمخانی» و «پرنیا میر شاهی» رسید. 
فراخوان پنجمین دوره جشنواره گرافیک سوره تماشا با موضوع «فرهنگ عمومی» در تابستان گذشته منتشر شد و طی آن ۲۳۰ اثر دانشجویان، از بیش از 20 دانشگاه در سراسر کشور به دبیرخانه رسید. از بین این آثار 90 اثر به‌عنوان آثار شایسته به بخش مسابقه راه‌یافته و به مرحله رقابت نهایی رسیدند. 
گفتنی است کوروش پارسا نژاد، مجتبی مجلسی، مهدی مهدیان و سینا افشار چهار داور تخصصی طراح گرافیک این جشنواره هستند. همچنین صابر اکبری جامعه‌شناس، به‌عنوان داور محتوای فرهنگی،آثار دانشجویان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. 
به گفته دبیر پنجمین جشنواره گرافیک دانشجویی سوره تماشا به‌منظور استعدادیابی از دانشجویان خلاق و مستعد حاضر در جشنواره، پس از نمایشگاه برای دانشجویان شرکت‌کننده در این جشنواره زمینه مساعدتی وجود دارد تا  طراحان دارای خلاقیت و مستعد شناسایی‌شده و با ارگان‌هایی که حامی این جشنواره هستند همکاری داشته باشند.   «جشنواره گرافیک دانشجویی سوره تماشا» در گالری فرهنگسرای صبا از تاریخ   ۷ تا۱۰ اسفند به بازدید عموم گذاشته‌شده و اختتامیه آن در تاریخ ۱۰ اسفند در فرهنگستان صبا برگزار شد.
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ۱۴:۰۶