اخبار

✅ ششمین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی #آهات_۱۴۰۱ در روز دوشنبه ۸ اسفند ماه، در دانشگاه امام صادق علیه السلام برگزار شد

✅ ششمین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی #آهات_۱۴۰۱ در روز دوشنبه ۸ اسفند ماه، در دانشگاه امام صادق علیه السلام برگزار شد
 
 
📢 #گزارش_خبری
(بخش اول)

🔷 مداح اهل بیت کربلایی محمدحسین پویانفر و علی‌محمد مؤدب (کارشناس ادبی)، دکتر سید مجید امامی (کارشناس اجتماعی)، دکتر پدرام جوادزاده (کارشناس موسیقایی) مهمانان و دکتر محمدمهدی سیار نیز دبیر علمی این نشست بودند.

🔹 تحلیل و بررسی ادبی، موسیقایی و آثار اجتماعی نوحه‌ها و اشعار اجرا شده توسط *کربلایی محمدحسین پویا نفر* در فاطمیه امسال، بخش‌های اصلی برنامه را تشکیل دادند.

🔶 دکتر #سیدمجید_امامی در این نشست پس از بیان ویژگی‌های شاخص در مداحی‌ های آقای پویا نفر و سادگی و عدم تکلف آنها به نیاز جامعه به عنصر قهرمان اشاره کرد و بخشی از کار پویا نفر را در این راستا و فعالیت برای نوجوانان دانست. بحث پیرامون رسانه‌ای شدن و زیبایی‌شناسی مصرف، ملاحظات تولید اثر، کمک‌گرفتن حداکثری از معانی تولید شده در دفاع مقدس، امنیت فرهنگی و فرهنگ امنیتی و بررسی مصداقی برخی نوحه‌ها از عناوین دیگر تحلیل‌های دکتر امامی در این جلسه بود. 

🔻🔻🔻
🌐 ehyayeamr.ir 
🆔 @heyatiha72

شورا

📢 #گزارش_خبری
(بخش دوم)

🔶 دکتر #پدرام_جوادزاده از آقای پویانفر به عنوان یک ظرفیت فرهنگی بزرگ یاد کرد و او را یک خواننده‌ پاپ مذهبی دانست. دکتر جواد سپس به سه زاویه‌ی دیدی که نسبت به پویانفر دارد اشاره کرد و به تشریح آن‌ها پرداخت. جوادزاده ضمن غلط دانستن تعبیر مداحی استودیویی به پیچیدگی و سختی‌های مسیر مداحی پرداخت. ظرفیت قطعات آیینی برای انقلاب و عوض کردن زمین فرهنگ در جامعه و روح بخشیدن به آن از سخنان دیگر دکتر جوادزاده در این نشست بود.

🔶 کربلایی #محمدحسین_پویانفر به سیر شکل‌گیری هیئت و اتفاقاتی که در آن رقم خورده است پرداخت و به  احساس خلأ و دغدغه ساخت قطعات آیینی اشاره کرد. موقعیت جغرافیایی هیئت و بافت فرهنگی خاص آن و طیف گوناگون مخاطبین هیئت بخش دیگری از سخنان پویانفر را به خود اختصاص داد. این مداح اهل بیت باورنداشتن نسل جدید از مشکلات امروز ما دانست و در انتها به پذیرفتن تکثر فرهنگی و عدم امکان یک‌دست کردن تمام جامعه اشاره کرد.

🔶 #علی‌محمد_مؤدب (دستیار وزیر در امور شعر)به ماهیت «نقد» و وضعیت آن در جامعه امروز ما پرداخت و به ضعف جدی امروز ما در مدیریت فرهنگی اشاره کرد. انتقاد از دستگاه‌های فرهنگی کشور،‌لزوم حمایت‌ از کنشگرهای خلاق مانند آقای پویانفر و کنش‌های خلاقانه سنت که به پدیده‌های جدید منجر می‌شوند از دیگر سخنان مؤدب در ششمین نشست از سلسله‌ نشست‌های آهات بود.

🔻🔻🔻
🌐 ehyayeamr.ir 
🆔 @heyatiha72
۱۲ اسفند ۱۴۰۱ ۰۰:۲۳
روابط‌عمومی شورای فرهنگ عمومی کشور |