اخبار

وزیر فرهنگ در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری دوازدهمین دوره جشنواره مد و لباس فجر مطرح کرد

وزیر فرهنگ در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری دوازدهمین دوره جشنواره مد و لباس فجر مطرح کرد
محمدمهدی اسماعیلی با بیان اینکه مناطق مختلف ایران عزیز از تنوع پوششی غنی برخوردار است، گفت: در این راستا باید تنوع پوشش اقلیمی اقوام را به رسمیت بشناسیم و فضای لازم برای گسترش فرهنگ پوشش اقوام را فراهم کنیم
 
به گزارش روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی کشور ، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز شنبه ششم اسفند ماه در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری دوازدهمین دوره جشنواره مد و لباس فجر که با حضور اعضای شورای سیاستگذاری و سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی  و رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور؛ در محل وزارتخانه برگزار شد، گفت: طی یکسال و نیم اخیر رویکردهای خوبی در ارتقای کیفی مساله پوشش داشته ایم اما در حوزه اقدامات باید بیش از گذشته تلاش کرد و در این راستا می بایست مجموعه ای از دستگاه ها با همیاری یکدیگر اتفاق مهمی را در حوزه مد و لباس رقم بزنند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی داعیه تمدن سازی دارد، گفت: یکی از وجوه بارز تمدن سازی انقلاب اسلامی این حوزه است و تاریخ غنی ایران عزیز و تنوع پوششی در مناطق کشور، کمک اصلی در  پیشبرد سیاست های حوزه مد و لباس است. ضرورت دارد تنوع پوشش اقلیمی اقوام را به رسمیت بشناسیم و فضای لازم برای گسترش فرهنگ پوشش اقدام را فراهم کنیم.

اسماعیلی با اشاره به برپایی نمایشگاه شهر خانواده خوب که چندی پیش در مجموعه فرهنگی عباس آباد برگزار شد، خاطرنشان کرد: همانطور که در حوزه هنرهای تجسمی شاهد برپایی نمایشگاه ها در 31 استان کشور هستیم در حوزه مد و لباس نیز باید به ظرفیت های عظیم تنوع پوششی اقوام با برگزاری نمایشگاه های استانی و شهرستانی توجه کرد.

 وزیر فرهنگ در ادامه گفت: وزارت فرهنگ در دوره جدید از ایده های خلاقانه حوزه مد و لباس که به تقویت تنوع پوششی اقوام منجر شود، حمایت های کافی را انجام خواهد داد و تشکیل کارگروه ای برای تعیین جزییات بسته های حمایتی این حوزه می تواند راهگشا باشد.

اسماعیلی ادامه داد: حمایت از حوزه مد و لباس می بایست از حالت نمایشی و گلخانه ای خارج شود تا به بیشترین اثرگذاری را داشته باشد و در این مسیر به پشتوانه حمایت های رئیس جمهور محترم و همراهی سایر نهادها و وزارتخانه می توان از ظرفیت مسئولیت های اجتماعی دستگاه ها نهایت بهره را برد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به دست باز دولت در حمایت از حوزه مد و لباس،  تصریح کرد: شورای سیاستگذاری جشنواره مد و لباس فجر می بایست از ظرفیت عظیم فعالان شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها نیز استفاده لازم ببرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جایزه هنری گوهرشاد که امسال برای نخستین بار از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره های فیلم و موسیقی فجر به برگزیدگان اهدا شد، گفت: جایزه گوهرشاد امسال برای نخستین بار با هدف پاسداشت زنان عفیف ایرانی که پای اعتقادات خود ایستاده اند، به برگزیدگان اهدا شد، زیرا اقدامات ترویجی  از اهمیت بالایی برخوردار است که باید نسبت به آن اهتمام داشته باشد.

وی در پایان گفت: در یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر اتفاقات سازنده ای رخ داد و حمایت های خوبی از برگزیدگان جشنواره صورت گرفت و در دوره جدید جشنواره می بایست با ایجاد بخشی به عنوان ارزیابی دوره گذشته به آسیب شناسی دقیق این رویداد ملی دست پیدا کرد
۶ اسفند ۱۴۰۱ ۱۹:۱۵
روابط‌عمومی شورای فرهنگ عمومی کشور |