اخبار

با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از پیشکسوتان عرصه موسیقی آذربایجان‌ شرقی تجلیل شد

با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از پیشکسوتان عرصه موسیقی آذربایجان‌ شرقی تجلیل شد
آیین بزرگداشت چهار تن از پیشکسوتان عرصه موسیقی آذربایجان‌شرقی با حضور سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی کشور: همزمان با آیین اختتامیه دومین جشنواره موسیقی فجر استانی، آیین بزرگداشت چهار تن از پیشکسوتان عرصه موسیقی آذربایجان‌شرقی در تبریز برگزار شد.
در این آیین از استاد رحیم نظری، استاد صداقت گنجه‌ای، استاد حسن جداری و استاد یعقوب کریمی که از پیشکسوتان عرصه موسیقی آذربایجان‌شرقی هستند تجلیل  شد.

دومین جشنواره موسیقی فجر آذربایجان شرقی  همزمان با سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۸ بهمن تا چهار اسفند در تبریزدر مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن، مجتمع  سینمایی ۲۲ بهمن و مجموعه فرهنگی و هنری تربیت و در شهرهای ملکان، میانه، عجب شیر و اسکو برگزار شد.

براساس این گزارش استاد یعقوب کریمی معلم سرود تبریز و سرمربی استانی سرود آذربایجان شرقی است. وی فعالیت خود را از سال 59 آغاز کرده و از سال ۶۵ بصورت حرفه ای آموزش پیانو ، ارگ و سنتور را شروع کرده است.

وی دوره تخصصی مربیگری سرود را در خانه سرود انقلاب اسلامی گذرانده و نماینده خانه سرود انقلاب اسلامی در استان است.

کریمی با نهادهای مختلف فرهنگی و هنری در استان همکاری داشته و در چندین جشنواره استانی و کشوری مقام‌های برتر را از آن خود ساخته است.

همچنین استاد رحیم نظری به مدت 12 سال عضو اصلی هئیت مدیره انجمن صنفی ایفاگران  موسیقی تبریز بوده و هم‌اکنون نیز عضو انجمن عاشیقهای  تبریز است.

وی مدال صلح بین ملت‌های مسلمان از  کشور قزاقستان و مدال رسمی آستان قدس  رضوی  بخاطر  شرکت در موسیقی  در  وصف امام رضا (ع) را کسب کرده است.

نظری مقام‌های متعددی را در حوزه موسیقی در جشنواره‌های خارجی و داخلی کسب‌ کرده است.

داوری چندین جشنواره استانی و کشوری از دیگر فعالیتهای هنری وی به شمار می‌رود.

استاد صداقت گنجه‌ای نیز بیش از چهل سال است که در عرصه موسیقی در رشته قوپوز به فعالیت می‌پردازد و با نهادهای فرهنگی و هنری استان همکاری دارد.

وی در جشنواره‌های متعدد استانی و کشور‌های مقام‌های برتر در رشته قوپوز را از آن خود کرده است.

گنجه‌ای در آموزشگاه هنری خود به تدریس قوپوز مشغول است.

استاد حسن جداری‌مهدی‌پور نیز متولد 1333 تبریز است. وی فعالیت هنری خود را از دوران نوجوانی آغاز کرده و با اجرای بخشی از اپرای کواوغلو در سال 1350 از طرف صدا و سیمای استان دعوت به کار شد.

وی از سال 57 در صدا و سیمای استان در حوزه سرودهای انقلاب به فعالیت پرداخته و این فعالیت همچنان ادامه دارد. اجرای کنسرت‌های مختلف در ترکیه، باکو، سوئد و شهرهای مختلف ایران از جمله فعالیت‌های هنری وی محسوب می‌شود
۶ اسفند ۱۴۰۱ ۱۱:۵۴
روابط‌عمومی شورای فرهنگ عمومی کشور |