اخبار

ویژه‌برنامه‌های پاسداشت مقام «نظامی گنجوی» در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

ویژه‌برنامه‌های پاسداشت مقام «نظامی گنجوی» در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.
سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری اقدامات و ویژه‌برنامه‌هایی با هدف گرامیداشت مقام «حکیم نظامی گنجوی» در استان را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، حجت‌الله شیروانی در هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در روز چهارشنبه 26 بهمن ماه 1401 گفت: در سال‌های اخیر برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی با هدف گرامیداشت مقام «حکیم نظامی گنجوی» مورد تاکید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت کشور و شورای فرهنگ عمومی کشور قرار گرفته است.

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: امسال نیز مانند سنوات گذشته، توجه و پرداخت به این مهم ضرورت دارد و به همین علت یکی از جلسات شورای فرهنگ عمومی استان به این موضوع اختصاص داده شده است.

شیروانی بیان کرد: نامگذاری یکی از خیابان‌ها یا میادین پرتردد و مهم مرکز استان و شهرستان‌ها به نام «حکیم نظامی» در دستور کار قرار گرفته است.

وی تشریح کرد: برگزاری همایش گرامیداشت و پاسداشت مقام حکیم نظامی، برپایی نشست تخصصی با محوریت بررسی جایگاه حکیم نظامی در زبان فارسی و هویت ایرانی، برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی با موضوع آثار حکیم نظامی، تولید یک اثر فاخر هنری ویژه بزرگداشت نظامی گنجوی، برپایی ۱۵ نشست ادبی و خوانش آثار حکیم نظامی در سراسر استان و برگزاری همایش قصه‌گویی با محوریت آثار نظامی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در راستای معرفی و بزرگداشت این شخصیت بزرگ ایرانی است.

۱ اسفند ۱۴۰۱ ۰۸:۵۳