اخبار

برپایی نشست 120 شورای فرهنگ عمومی استان قزوین

برپایی نشست 120 شورای فرهنگ عمومی استان قزوین
نماینده ولی فقیه و رئیس شورای فرهنگ عمومی در استان قزوین گفت: بسیاری از مشکلات فرهنگی با گفت‌وگو و به دور از برخوردهای قانونی قابل حل است.

نشست 120 شورای فرهنگ عمومی استان قزوین در روز سه‌شنبه مورخ 1401/11/11 در محل سالن شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در این نشست ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: خداوند در آیه 32 سوره حج فرمود «و من یعظم شعائر الله فانها من تقوی القلوب». از این آیه مشخص می‌شود لازم است شعائر الهی را تبلیغ و معرفی کرد.

وی ادامه داد: تابلوهای شهری اثرگذاری بالایی در تبلیغ دارند و مناظر شهری نباید القاکننده فرهنگ غیر دینی باشد. خداوند  کسانی را که برای شعائر الهی ارزش قائل می‌شوند و نگاه مردم را به مسائل خوب جلب می‌کنند، تشویق می‌کند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: در مقابل این آیه، خداوند در آیه 19 سوره مبارکه نور فرموده آنان که دوست دارند در میان اهل ایمان، کار منکری اشاعه و شهرت یابد، در دنیا و آخرت عذابی دردناک خواهند داشت. خدا فتنه‌گری و دروغشان را می‌داند و شما نمی‌دانید. پس معلوم می‌شود در مقابل اشاعه خوبی‌ها، اشاعه بدی‌ها هم ساز و کاری دارد و نیرو، نفر، لشگر و گروهی دارد. این آیات تقابل بین فرهنگ ارزشی- ایمانی با فرهنگ غیردینی را رقم می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: باید مراقب باشیم که در مسائل دینی و فرهنگی، از سلیقه‌ای عمل کردن پرهیز کنیم؛ چرا که موجب دور شدن مردم از فضاهای دینی و فرهنگی می‌شود.

آیت‌الله عابدینی افزود: بسیاری از مشکلات فرهنگی با گفت‌وگو و به دور از برخوردهای قانونی قابل حل است. خیلی وقت‌ها ممکن است نیازی به اعمال قانون نباشد. به جای اعمال قانون با گفت‌وگو، مشکلات عرصه فرهنگی را می‌توانیم برطرف کنیم. کسانی که به فرهنگ جامعه آسیب وارد می‌کنند را برادران و خواهران خود بدانیم و با آنها به گفت‌وگو بنشینیم و در فضای دوستانه و صمیمانه مسأله را مطرح و حل کنیم.

۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ۰۹:۰۵