اخبار

فرهنگ در همه امور حرف اول را می‌زند

فرهنگ در همه امور حرف اول را می‌زند
پنجاه و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با حضور نماینده ولی فقیه ورئیس شورای فرهنگ عمومی ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ودبیر شورا و اکثریت اعضاء برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛ صبح امروز 11 بهمن ماه 1401 آیت الله سید علیرضا عبادی در پنجاه و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی اظهار کرد: طبق بیانات مقام معظم رهبری، فرهنگ در تمامی امور جایگاه نخست را دارد و حرف اول را می‌زند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه دشمن در تمام توطئه‌های خود شکست خورده است، افزود: به همین دلیل، ابتدا از راه جنگ شناختی وارد شد و بر اثرگذاری روی باورها تلاش کرد و در قالب جنگ ترکیبی، توطئه‌های خود را تکمیل کرده است.

وی مسئولان و مردم را دو عامل شکست توطئه‌های دشمنان دانست و ادامه داد: نباید از دشمن غافل شد چون از طُرق دیگری وارد می‌شود.

آیت‌الله عبادی درخصوص مسائل و طرح‌های مطرح‌ شده در جلسه شورای فرهنگ عمومی از جمله انتخاب یک روز به نام بیرجند و همچنین طرح «مردم شایسته خدمت» گفت: بررسی‌های لازم انجام و تصمیمات مناسب در جلسات آینده گرفته شود که رضایت خداوند و مردم را به دنبال داشته باشد.

علی فرخنده؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم در این جلسه با اشاره به برگزاری ۱۵ جلسه توسط کارگروه‌های تخصصی شورای فرهنگ عمومی استان افزود:  در مدت زمان 7 ماهه انتصاب به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی استان نیز در  ۷  جلسه شورای فرهنگ عمومی  شهرستان ها شخصا حضور داشته ام.

 وی در ادامه درخصوص انتخاب یک تاریخ به نام روز فرهنگ شهرستان بیرجند گفت: سالروز «حماسه و قیام مردم بیرجند در ۷ بهمن» و همچنین سالروز«صدور پیام مقام معظم رهبری برای یادواره۲ هزار شهید خراسان جنوبی» در سال ۱۳۹۷ و اطلاق معظم‌له بهبیرجند به عنوان دیار «علم و ایمان» در جلسات متعدد کارگروه پیشنهاد شده است.

فرخنده همچنین طرح «مردم شایسته خدمت» را در چهار حوزه اجرایی «مسئولان، مردم، اصناف و رسانه» تشریح کرد و ادامه داد: در بخش مسئولان، برگزاری میز خدمت در مساجد محوری با تمرکز بر مناطق محروم و با سنجش نیاز هر محله وانتخاب یک روز به نام،‌ روز نظارت پیش بینی شده است.

وی درخصوص بخش مردم به راه اندازی پویش‌های مردمی و ساماندهی ظرفیت‌های مالی، تکریم چهره‌های برتر و احیای برخی از سنت‌های حسنه و ... اشاره کردو گفت: در حوزه اصناف نیز با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت، ضمن راه‌‌اندازی پویش کاسب امین، از بازاریان همراه در ایام قطعی گاز و ... تقدیر می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی درخصوص بخش رسانه هم گفت: پوشش اقدامات انجام شده در سه حوزه اول و معرفی مساجد الگو و انعکاس پویش‌های مردمی بههمت رسانه و مدیریت صدا و سیمای استان پیشنهاد شده است.

گفتنی است،در این جلسه، با تاکید اعضای شورای فرهنگ عمومی تصویب یک روز به عنوان روز فرهنگ شهرستان بیرجند و همچنین روز فرهنگ ۱۰ شهرستان‌ خراسان جنوبی و همچنین طرح مردم شایسته خدمت به منظور بررسی بیشتر اعضا به جلسه آ‌تی موکول شد
۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ۱۳:۱۸