اخبار

افتتاح بزرگ‌ترین رویداد مد و لباس اصفهان با حضور ۹۰ برند از ۱۲ استان کشور

افتتاح بزرگ‌ترین رویداد مد و لباس اصفهان با حضور ۹۰ برند از ۱۲ استان کشور
علی تمنایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان گفت :امروز بزرگ‌ترین رویداد مد و لباس اصفهان با حضور ۹۰ برند از ۱۲ استان کشور افتتاح شد.
تمنایی درآیین افتتاح نمایشگاه مد و لباس اظهار کرد: این نمایشگاه از ششم تاهشتم بهمن‌ماه در هتل عباسی اصفهان برگزار می‌شود و امیدواریم که بتوانیم این رویدادها را در سایر شهرستان‌های استان برگزار کنیم.
وی  ادامه داد: تعدد و تکثر رویدادها در حوزه مد و پوشاک، یکی از نیازهای ِامروز اصفهان است و با توجه به اینکه بانوان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، باید نسبت به ملزومات پوشاک موردنیاز آن‌ها همت و توجه بیشتری شود تا پوشاک ایرانی اسلامی با بهترین کیفیت و قیمت به دست مصرف‌کننده  برسد .
 تمنایی ابراز امیدواری کرد با کمک کارگروه مد و لباس استان اصفهان بازهم شاهد برگزاری چنین رویدادهایی باشیم.
وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌ عنوان دبیر کارگروه مد و لباس، جلساتی را برگزار کرده که این نمایشگاه خروجی آن جلسات است، اما فعالیت‌های کارگروه در چند بخش انجام می‌شود که یکی از این بخش‌ها طراحی لباس است و وظیفه ی اداره ی فرهنگ وارشاد اسلامی در این حوزه شناسایی و ساماندهی طراحان لباس اصفهان خواهد بود.
تمنایی گفت: اصفهان حدود ۳ یا ۴ هزار نفر فارغ‌التحصیل مد و لباس دارد که اگر این افراد به‌صورت عملی و اجرایی وارد این حوزه شوند، می‌توانند اصفهان را به قطب طراحی مد و لباس در کشور تبدیل کنند. 
وی تصریح کرد: با توجه سابقه  شهر  اصفهان چنین ظرفیتی در این شهر  وجود دارد و این اتفاق  به هماهنگی و ایجاد بانک اطلاعاتی از طراحان مد و لباس اصفهان نیاز دارد تا تولیدکنندگان بتوانند از این ظرفیت عظیم در توسعه ی تولیدات خود استفاده کنند.
 گفتنی است بزرگ ترین رویداد مد و لباس اصفهان که توسط کارگروه مد و لباس استان و شرکت تعاونی حامیان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از امروز ۶ بهمن در هتل عباسی آغاز شد و تا 8 بهمن ماه ادامه دارد .
 
۹ بهمن ۱۴۰۱ ۱۲:۲۵
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان |