اخبار

در راستای تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی؛

کارگروه «فرهنگ، هنر و رسانه» در اهواز تشکیل شد

کارگروه «فرهنگ، هنر و رسانه» در اهواز تشکیل شد
اولین کارگروه «فرهنگ، هنر و رسانه» در راستای تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور امروز به دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

اولین کارگروه «فرهنگ، هنر و رسانه» امروز سه‌شنبه (4 بهمن) در راستای تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور به دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و با حضور اعضا (اداره کل کتابخانه‌های عمومی، کانون پرورش فکری، صدا و سیما، کانون‌های مساجد، اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات و اساتید و صاحب نظران این حوزه) در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج، در این جلسه اظهار کرد: در راستای تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی هفته گذشته نمایندگانی از شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی کشور به خوزستان سفری داشتند و در خصوص تدوین این سند توضیحاتی را در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان ارائه دادند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، افزود: همچنین جلسه‌ای با حضور مدیران مربوطه استان‌های خوزستان، ایلام و چهارمحال و بختیاری، دبیران کمیته‌های استانی و نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی کشور در استانداری خوزستان برگزار شد و در این جلسه در مورد اینکه به چه شکلی مسائل فرهنگی استان توصیف و نوشته شود، بحث و تبادل نظر شد.

 

وی اضافه کرد: برای تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی، پنج کمیته شامل کمیته‌های «فرهنگ، هنر و رسانه»، «امور دینی»، «تعلیم و تربیت»، «اجتماعی، زنان و خانواده» و «اقتصاد فرهنگ» تشکیل شده و هر کدام از این کمیته‌ها باید حداکثر پنج اولویت‌ استان را مرتبط با حوزه فعالیت خود تعیین و به شورای برنامه‌ریزی استان تحویل دهند.

 

حجت‌الاسلام کلاه‌کج، با اشاره به اینکه این پنج محور اولویت‌دار باید موضوعاتی مختص استان باشد، ابراز کرد: در این زمینه از قبل طی مکاتبه با دستگاه‌های فرهنگی و مجموعه‌های مختلف در سطح استان، مسائل اولویت‌دار استان و شهرستان‌ها را رصد کردیم که 14 دستگاه فرهنگی مسائل فرهنگی اولویت‌دار استان و 21 شهرستان نیز مسائل فرهنگی اولویت‌دار شهرستان را به ما ارائه دادند.

 

وی با بیان اینکه مدت زمان لازم برای اجرای طرح 2 ماه است که از 2 دی آغاز شده و تا نیمه اول اسفند 1401 ادامه دارد، تصریح کرد: فاز اول این طرح در 12 استان کشور انجام شد و در حال حاضر فاز دوم اجرای طرح است که در 19 استان در حال تدوین است.

 

عبدالرضا سیفی، نیز خاطر نشان کرد: بخشی از موارد اعلامی از سوی دستگاه‌های فرهنگی استان و شهرستان‌ها موارد ملی است در حالی که ما به دنبال این هستیم که پنج مشکل خاص استان را بررسی کنیم بخشی از موارد هم قابل جمع‌بندی است.

 

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، یاد آور شد: علاوه بر همفکری و گرفتن نظرات دستگاه‌ها باید در این جلسات موارد حلاجی کنیم و بعد به شورای برنامه‌ریزی اعلام و خروجی آن به عنوان نقشه مهندسی فرهنگی استان مطرح شود.

 

در این جلسه اعضای کمیته به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص چگونگی اجرای سند استانی نقشه مهندسی فرهنگی و تعیین مسائل اولویت‌دار استان پرداختند.

 

۵ بهمن ۱۴۰۱ ۰۹:۰۲
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان |