اخبار

برگزاری دویست و دهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم

دویست و دهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم برگزار شد

دویست و دهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم در روز چهارشنبه مورخ 28‏/10‏‏/1401 در آستانه مقدسه به ریاست حضرت آیت‌الله سعیدی و با حضور اکثریت اعضا برگزار شد.

بسمه‌تعالی

 

گزارش برگزاری دویست و دهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم

 

 دویست و دهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم در روز چهارشنبه مورخ 28‏/10‏‏/1401 در آستانه مقدسه به ریاست حضرت آیت‌الله سعیدی و با حضور اکثریت اعضا برگزار شد. در این جلسه بعد از قرائت دستور جلسه توسط دبیر شورا جناب آقای خوش‌گفتار مدیر کنگره شهدا گزارشی از برگزاری کنگره ملی شهدای قم ارائه نمودند و فعالیت‌های فرهنگی و هنری انجام‌شده را در این خصوص توضیح دادند. وی به نشر 200 عنوان کتاب و 5 عنوان کتاب ویژه نابینایان تولید فیلم‌های سینمایی کربلای 4 و شهید کلهری و 60 عنوان فیلم کوتاه و برگزاری جشنواره‌های مختلف، نمایشگاه‌ها، تولید و اجرای نمایش‌های ویژه دفاع مقدس و... در این زمینه اشاره کردند. سپس مدیرکل اطلاعات گزارشی از رویدادهای فرهنگی شهر ارائه داده و بعدازآن مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت‌های فرهنگی ویژه جهاد تبیین در خصوص توانمندسازی و تربیت مربیان، امام جماعت‌های مساجد، مبلغان دینی، بانوان و اتباع غیر ایرانی تشریح کرده خواستار توجه حوزه هنر و شهرداری در خصوص تبلیغات محیطی در این زمینه شدند.

سپس مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نیز فعالیت‌های خود را در خصوص تولید محتوا و برگزاری دوره‌های تربیت مدرس جهاد تبیین برای استفاده در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد توضیح داد. مسئول جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی قم نیز درخصوص گام های برداشته شده در خصوص جهاد تبیین به تنظیم اسناد بر مبانی مقام معظم رهبری، تولید محتوای فرهنگی و توانمندسازی نیروهای انقلابی اشاره کردند آموزش‌وپرورش نیز به فعالیت‌های آموزشی تربیت معلمان تبیین‌گر، دانش آموزان و حضور روحانیون و بسیج اساتید، برگزاری اردوهای ویژه، تولید محتوا در فضای نرم‌افزار شاد اشاره کردند. در ادامه آقای دکتر دشتی مدیر موسسه مپنا نیز با اشاره به رصد تحولات فرهنگی در این خصوص خواهان انجام فعالیت‌های فرهنگی به‌صورت مبنایی و مبتنی بر پژوهش و مدیریت افکار عمومی کشور و انجام نظرسنجی‌های غیر القایی درخصوص جهاد تبیین شد. مدیرکل بنیاد شهید نیز خواستار توجه به جانبازان و خانواده‌های شده در خصوص موضوع جهاد تبیین شد. مدیرکل ورزش و جوانان نیز درخصوص تربیت مربیان فرهنگی توسط وزارتخانه متبوعش و استفاده از ظرفیت فرهنگی قم توضیحاتی ارائه داد. معاونت امور زائرین استانداری در خصوص جهاد تبیین نیز خواستار استفاده از ظرفیت‌های مناسبت‌های پیش رو ازجمله ماه‌های رجب و شعبان وعید نوروز شد. سپس نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار تهیه محتوای مقایسه‌ای برای جهاد تبیین شود. در پایان آیت‌الله سعیدی نماینده ولی‌فقیه و رئیس شورا از ادارات و نمادها درخواست کردند که ارتباط بیشتر با نوجوانان و جوانان ارتباط برقرار کرده و نظرات آن‌ها را بشنوند و از مناسبت‌های و ایام‌الله انقلاب برای تبیین وبیان دستاوردهای آن کوشش بیشتری به خرج دهند.

 

دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی
۱۱ اسفند ۱۴۰۱ ۱۰:۰۸