اخبار

در جلسه شورای فرهنگ عمومی خوزستان؛

برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی خوزستان بررسی شد

برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی خوزستان بررسی شد
در هشتاد و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی خوزستان، برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی خوزستان با حضور اعضای شورای راهبردی نقشه مهندسی فرهنگی کشور بررسی شد.

هشتاد و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی خوزستان، امروز چهارشنبه (۲۸ دی) با موضوع برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی خوزستان با حضور اعضای شورای راهبردی نقشه مهندسی فرهنگی کشور بررسی شد.

 

در ابتدای جلسه حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج، با اشاره به نقشه مهندسی فرهنگی برش استانی، اظهار کرد: در حرداد سال ۹۹ وبیناری با حضور معاون خط مشی ستاد فرهنکی اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور استان‌های خوزستان، گلستان، قزوین، همدان، تبریز و زاهدان با دستور جلسه نقشه مهندسی فرهنگی برگزار شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، افزود: متاسفانه خوزستان از ادامه اجرای برش استانی حذف شد و شورای عالی دلایل را مهم بودن خوزستان و ظرفیت‌ها و قومیت‌های متنوعی آن دانستند و چون تجربه اول است، نمی‌خواهند برش این استان با آزمایش و خطا روبه‌رو شود، از این رو خوزستان در مرحله دوم قرار گرفت.

 

وی اضافه کرد: در آبان سال جاری جلسه شورای فرهنگ عمومی خوزستان با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و معاون دبیرخانه شورا با موضوع نقشه مهندسی فرهنگی برش استانی برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام کلاه‌کج، هدف اصلی نقشه مهندسی فرهنگی را پیگیری تدوین یک سند جامع فرهنگی که مبنای آن حرکت و اداره فرهنگ استان است و یک سند جامع‌نگر که مورد قبول همه دستگاه‌های فرهنگی بر مبنای تصمیم‌گیری و تخصیص اعتبار باشد، عنوان کرد.

 

وی ابراز کرد: با جلسه امروز به طور رسمی تدوین نقشه مهندسی فرهنگی برش استان خوزستام با حضور برخی اعضای شورای راهبردی تدوین اجرای برش‌های استانی آغاز شد که امیدواریم با همکاری و مشارکت کلیه مدیران تدوین و اجرای نقشه مهندسی فرهنگی استان محقق شود.

 

حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد، نیز با تبریک حلول ماه رجب، عنوان کرد: گره‌های فرهنگی از کارها و ماموریت‌های بسیار مهم است از این رو ما که می‌خواهیم در این ماموریت گره‌های قابل توجه جامعه را حل کنیم، پیش‌نیاز آن بحث تهذیب نفس و خودسازی است.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه اگر با قرآن انس بگیریم می‌توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم، ادامه داد: فرهنگ همچون کارهای سخت‌افزاری نیست که توقع داشته باشیم زود تمام شود و به نتیجه برسد لذا نیازمند برنامه‌ریزی بوده و زمان‌بر است.

 

وی بیان کرد: از آنجا که در جلسات این چنینی فرصت کمتری برای بیان نظرات اعضا وجود دارد، لذا نیاز است قبل از جلسه کارگروهی برگزار و خوراک جلسه را تهیه کنیم و از نظرات و پیشنهادات هم اعضا بهره‌مند شویم.

 

امام جمعه اهواز، با اشاره به اینکه در اغتشاشات چند سال اخیر در کشور عمده کسانی که به میدان آمدند، نوجوانان و جوانان ۱۴ تا ۲۵ سال بودند، تاکید کرد: گلوگاه همه مسائل آموزش و پرورش است و دشمن به هر شکلی می‌خواهد این قشر را به میدان بیاورد یا از میدان به در کند، لذا باید برنامه‌ریزی دقیقی در این زمینه صورت گیرد.

 

وی خاطر نشان کرد: در این زمینه در استان قرارگاه جهاد تبیین را در سه سطح دانش‌آموز، معلم و خانواده راه‌اندازی کردیم ولی باید فکری اساسی به حال این قضیه کرد.

۲۸ دی ۱۴۰۱ ۲۲:۴۸
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان |