اخبار

یکصد و پنجمین نشست شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان برگزار شد

یکصد و پنجمین نشست شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان برگزار شد
یکصد و پنجمین نشست شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان با ۵ دستور کار و با ریاست آیت الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان؛ در ارتباط با دستور کار اول این نشست به آسیب شناسی اتفاقات اخیر پرداخته شد و علل این حوادث مورد بررسی، اظهار نظر و ریشه یابی اعضا قرار گرفت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان در این نشست بیان کرد: عدم ارتباط وسیع و پاسخگویی مسئولان به مردم، عدم نقش آفرینی درست برخی علما و مسئولان و ضعف اعتقادات مذهبی و بینش از جمله دلایل حوادث و اتفاقات اخیر در استان هست.

آیت الله مصطفی محامی ادامه داد: انتظار می رود اقدام های بیشتری بر عوامل این آسیب ها از سوی کارگروه های تخصصی صورت گیرد و به منظور برون رفت از مسائل ایجاد شده راهکارهایی اندیشیده شود. 

علی سرگزی، دبیر شورای فرهنگ عمومی استان نیز بر استفاده از فرصت های پیش رو نظیر دهه فجر جهت ایجاد فضای امید آفرین و کاهش آسیب های ایجاد شده تاکید کرد. 

تدوین آیین نامه حمایت از نخبگان افتخارآفرین استان و معرفی عباس باقری در حوزه ادب فارسی و حجت الاسلام جهانشاهی در حوزه امور دینی به شورای نظارت بر نام گذاری شهرها، اماکن، خیابان ها و موسسه های عمومی از دیگر مصوبات این نشست بود.
۲۷ دی ۱۴۰۱ ۲۰:۳۹