اخبار

برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی در شهرستان ملکشاهی

برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی در شهرستان ملکشاهی
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسشهرستان ملکشاهی، از برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان ملکشاهی خبر داد
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، علی حیدر قنبری سرپرست نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملکشاهی گفت: صبح روز دوشنبه ۱۹ دی ماه ۱۴۰۱، جلسه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان ملکشاهی، به ریاست امام جمعه شهرستان و با حضور اکثریت اعضا، در محل دفتر امام جمعه شهرستان ملکشاهی برگزار شد.
در این جلسه "حجت‌الاسلام حسینی احمد فداله" با تبریک فرارسیدن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، به مقام والای حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: اسلام به زنان بهای بسیاری داده، همچون قرآن کریم که سوره نساء از بزرگترین سوره‌های این کتاب کریم، برای زنان است و سوره کوثر و مریم نیز نشان‌دهنده‌ی مقام و منزلت والای زن در این کتاب مقدس هستند.
وی افزود: اجرای مراسمات ملی مذهبی باید در جامعه اثرگذار باشند و هر ارگان و سازمانی باید تمام ظرفیت‌ها را برای تبلیغ مقام زن استفاده کند.
در ادامه دیگر اعضا به بحث و تبادل نظر در مورد مباحث و دستور کار جلسه پرداختند و مقرر شد برپایی جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، شنبه ۲۴ دی ماه ۱۴۰۱، در محل مسجد جامع شهرستان ملکشاهی برگزار شود و نیز جشن تکلیف دانش آموزان دختر بمناسبت میلاد حضرت زهرا(س) توسط آموزش و پرورش شهرستان برگزار شود. از دیگر مصوبات این نشست تأمین امنیت نمازگزاران در نماز جمعه توسط نیروهای انتظامی بود که می‌بایست هر هفته تعدادی از نیروهای انتظامی در نماز جمعه، تأمین‌کننده امنیت نمازگزاران باشند. برپایی ایستگاه پذیرایی توسط سپاه ناحیه ملکشاهی، برپایی ایستگاه انتقال خون توسط شبکه بهداشت و حضور مدیران و پرسنل تمامی ادارات در جشن میلاد حضرت زهرا(س) نیز از دیگر مصوبات این نشست بود.
۲۶ دی ۱۴۰۱ ۱۳:۲۹
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام |