اخبار

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی میامی

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی میامی
پنجاهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان میامی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان،حجت الاسلام محمد عزیزی صبح دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی میامی به میزبانی دفتر خود، ضمن بیان اینکه در حوزه فرهنگ نیاز مبرم به حمایت شهرداری و سایر نهادهای مردم داریم، تاکید کرد: همراهی برای بهره گیری از ظرفیت‌های غنی فرهنگی میامی، الزام است.

وی افزود: تعامل ارکان مساجد برای اجرای برنامه‌های مختلف بسیار مهم است و اگر این تعامل وجود داشته باشد قطعاً شاهد موفقیت‌های خوبی در عرصه فرهنگ و هنر در مساجد خواهیم بود.

امام جمعه میامی همچنین با بیان اینکه راه اندازی ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان میامی مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: در زمینه احداث فرهنگسرا در روستای محمد آباد نیز بررسی‌های لازم صورت گرفت.

عزیزی در ادامه گفت: بررسی پیوست فرهنگی ساخت مجتمع فرهنگی در مزار شهر میامی با نظارت شهرداری میامی از دیگر موضوعاتی است که مورد بررسی قرار گرفته است و از مسئولان انتظار داریم عملکرد خوبی را در آن به نمایش بگذارند.

وی به برپایی نمایشگاه دائمی جبهه و جنگ در مجتمع فرهنگی مزار شهر میامی نیز اشاره کرد و گفت: اقدامات تبیینی در شهرستان میامی برای نسل جوان، نیاز است.

فرماندارمیامی با بیان اینکه در این شهرستان ظرفیت‌های متعددی وجود دارد و باید وضعیت امید بخشی در شهرستان را رونق بیشتری داده شود و نوع امید بخشی در نقاط مختلف متفاوت است، ابراز داشت: باید از نقاط مثبت در شهرها و روستاها استفاده شود.

علی رضا آشوری،وی خطاب به مسئولان فرهنگی شهرستان میامی بیان کرد: می‌بایست با استفاده از این فرصت‌ها و چالش‌ها برای پیشرفت شهرها و روستاها استفاده کنید چرا که عقیده داریم فرهنگ زیر بنای سایر امور جامعه است و اگر می‌خواهیم در حوزه سیاسی، عمرانی، اقتصادی و … کار کنیم باید در حوزه فرهنگ برنامه ریزی منسجم و منظمی داشته باشیم

تعامل بین دستگاه‌های فرهنگی

فرماندار میامی با بیان اینکه همکاری و تعامل بین نهادهای فرهنگی به معنای واقعی ایجاد شود و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دستگاه‌های مختلف احصا و هماهنگی بیشتری برای جلوگیری از موازی کاری‌ها صورت پذیرد، گفت: نشست مدیران کانون‌های مساجد با مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شود تا ظرفیت‌های کانون‌ها و برنامه‌های آنان به نهادهای مختلف معرفی شود.

آشوری ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد باید به کار در حوزه فرهنگ تشویق شده و سوق داده شوند و از ظرفیت خیرین و این سازمان‌های مردم نهاد برای پیشبرد اهداف فرهنگی و اجتماعی استفاده بیشتری صورت پذیرد.

وی در زمینه ساخت فرهنگسرای محمد آباد نیز افزود: باید در این زمینه طرح وجود داشته باشد لذا اعتقاد داریم در صورتی که یک طرح جامع و عملی برای احداث فرهنگ سرا برنامه ریزی شود، می‌توانیم ساخت این مرکز را پیگیری کنیم.

حجت الاسلام سید علی موسوی،مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان  ضمن بیان اینکه هدف از تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جذب کودکان و نوجوانان به مساجد است، تاکید کرد: تعامل و همکاری ارکان مسجد بویژه کانون فرهنگی هنری و پایگاه بسیج مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه در استان سمنان ۲۷۰ باب کانون فرهنگی و هنری مساجد وجود دارد، افزود: در شهرستان میامی ۱۶ کانون فعالیت دارد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه برنامه‌های کانون‌های مساجد در قالب ۱۲ رواق در «رویداد ملی فهما» برنامه ریزی شده است، تاکید داشت: برنامه‌های فرهنگی و هنری حول این رویداد در طول سال اجرایی می‌شود.

موسوی با بیان اینکه یکی از اقدامات کانون‌های فرهنگی مساجد مواسات به خصوص در دوران کرونا بود، ابراز داشت: یک هزار و ۲۰۰ بست گوشت قربانی به نیت کمک به نیازمندان در شهرستان میامی توزیع شده است.

وی از اجرای طرح سفیران اجتماعی در شهرستان میامی با مشارکت چهار کانون فرهنگی هنری مساجد خبر داد و ابراز کرد: آموزش برای هنر در دستور کار کانون‌های مساجد استان سمنان و شهرستان میامی قرار دارد که البته نیازمند همکاری و تلاش بیشتر در این خصوص به ویژه همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه ستاد کانون‌های مساجد یک نهایت غیر دولتی و غیر انتفاعی است و نهادهای مختلف می‌توانند به این ستاد و کانون‌های مساجد حمایت کنند، گفت: شورای فرهنگ عمومی به ویژه امام جمعه با محوریت قرارگاه‌ها می‌توانند از کانون‌ها حمایت بیشتری کنند و بازدید از کانون‌ها مورد توجه مسئولان شهرستان میامی باشد.

موسوی با بیان اینکه کانون‌های روستایی با همکاری دهیاران مورد حمایت قرار گیرند و با تعامل بسیج روستا و کانون فرهنگی هنری می‌توانند فعالیت‌های فرهنگی و هنری در روستا را گسترش دهند، تاکید داشت: طرح مسجد مدرسه منزل با همکاری آموزش و پرورش و کانون‌های مساجد در حال اجرا می‌شود که انتظار می‌رود آموزش و پرورش همکاری بیشتری در این زمینه داشته باشد.

شورای فرهنگ عمومی میامی

 

۱۹ دی ۱۴۰۱ ۱۲:۱۴
روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |