اخبار

معرفی سفیر محیط زیست

دبیرشورای فرهنگ عمومی کشور، سفیر محیط زیست شد

دبیرشورای فرهنگ عمومی کشور، سفیر محیط زیست شد
دبیرشورای فرهنگ عمومی کشور، سفیر محیط زیست شد
جلسه کارگروه فرهنگ حفاظت از محیط زیست، عصر یکشنبه ۱۸ دیماه ۱۴۰۱ در سازمان حفاظت از محیط زیست برگزار شد
.
به گزارش روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی کشور؛ در این جلسه که با حضور سید مجید امامی دبیرشورای فرهنگ عمومی کشور، نورالله مرادی معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست و همکاران و صاحب-نظران این حوزه برگزار شد، سند برنامه ارتقای فرهنگ حافظت از محیط زیست بررسی و برای رفع مشکلات سند، پیشنهاداتی ارائه و دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به عنوان سفیر محیط زیست معرفی شد و لوح سفیری را دریافت کرد.
در جلسه کارگروه سید مجید امامی توجه به محیط زیست را مهم خواند و گفت: در راستای حفاظت از محیط زیست در برنامه هفتم توسعه عوارض آلایندگی صنایع برای رسیدن به هوای پاک را پیشنهاد داده ایم.همچنین دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی این ظرفیت را دارد تا با هماهنگی سایر سازمان ها بتواند مسیر پیشروی اقدامات محیط زیستی را هموار کند و زیست بوم صنایع خلاق محیط زیستی را با همت سازمان محیط زیست شکل دهد.

 

شورا

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، وجود یک ابر رویداد در حوزه محیط زیست را لازم دانست و خاطرنشان کرد: در حوزه محیط زیست باید یک رویداد بزرگ را طراحی کنیم چرا که معتقدیم تمدن ما یک تمدن محیط زیستی است و در این راستا از انجام کارهای پژوهشی نیز نباید غافل شد و یافتن ردپای حرف¬های امروزی محیط زیست در ادبیات کهن ، فقه و اخلاق کهن بسیار تأثیرگذار خواهد بود.
در ادامه نورالله مرادی نیز از برگزاری جایزه هنرو محیط زیست در اصفهان و جایزه بین المللی استاد فرشچیان در حوزه محیط زیست و هنر خبر داد و گفت: خاستگاه نگارگری ایرانی، نشانه های محیط زیستی است و هنر باید زبان گویای محیط زیست باشد بنابراین درصدد آن هستیم تا یک جایزه بین المللی محیط زیستی را طراحی کنیم. 
معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست افزود: اولین تئاتر حرفه ای محیط زیست در قزوین، برنامه ابرقهرمان¬های محیط زیستی، آموزش جامع محلی و راه¬اندازی خانه¬های محیط زیست در کل کشور از اقدامات انجام شده این معاونت است و امیدواریم تا پایان امسال، 1401 خانه محیط زیست در کل کشور افتتاح کنیم.
گفتنی است سند برنامه ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست مصوب جلسه 736 مورخ 3/10/1398 شورای فرهنگ عمومی کشور می¬باشد که از ابتدای سال 1401 با همت سازمان محیط زیست پیگیری شده و اصلاحات سند به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی ارسال خواهد شد.
۱۹ دی ۱۴۰۱ ۱۱:۳۳
روابط‌عمومی شورای فرهنگ عمومی کشور |