اخبار

برگزاری دومین نشست هم اندیشی روسای کمیسیونهای فرهنگی شوراهای اسلامی حماسه شهرها

دومین نشست هم اندیشی روسای کمیسیونهای فرهنگی شوراهای اسلامی حماسه شهرها برگزار شد

دومین نشست هم اندیشی روسای کمیسیونهای فرهنگی شوراهای اسلامی حماسه شهرها برگزار شد
این نشست یک روزه که در شهر مقدس قم و با حضور برخی از اعضاء شورای شهرهای حماسه ساز از قبیل قم، تبریز، یزد، کرمان، آبادان، جهرم و ورامین برگزار گردید.
به گزارش روابط‌عمومی شورای فرهنگ عمومی کشور: در این نشست یک روزه که در شهر مقدس قم و با حضور برخی از اعضاء شورای شهرهای حماسه ساز از قبیل قم، تبریز، یزد، کرمان، آبادان، جهرم و ورامین برگزار شد.

 

قم

 

هدف از برپایی این نشست ایجاد همگرایی و هم افزایی بیشتر بین شهرهای حماسه آفرین، طی انقلاب اسلامی ایران و همچنین تقویت اشتراکات فرهنگی و اجتماعی و انتقال ارزشهای اسلامی و انقلابی به نسل های نو بود.

 

قم

 

دکتر سید محمد امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور که به عنوان میهمان ویژه در این جلسه حضور داشتند؛ در سخنانی با تقدیر از تشکیل این تشکل و ائتلاف، شهر را به مثابه ی یک سازه فرهنگی و تمدنی دانستند که با ورود مدرنیته به کشور و متاسفانه در سدهی اخیر به یک شبه سازه تجاری و عمرانی و و در اثر بخری مداخلات غیر فرهنگی و البته ماهیت نظام سرمایه داری غربی به این وضعیت دچار شده است. ایشان با تاکید بر این که منظورش عدم ارائه خدمات شهری و عمرانی به شهروندان نیست، تنها راه بهبود را تغییر در الگوی حکمرانی شهرها دانستند. ایشان در ادامه سخنان خود به عنوان یکی از راهکارهایی که می تواند به  برون رفت از این مساله  کمک کند اشاره کردند و آن را تقویت حافظه فرهنگی و سیاست های هویتی شهرها و را رسیدن به آن را تبدیل تاریخ به روایت معرفی کردند. دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ، رویداد سازی از جمله آنچه در روز عید غدیر خم و با عنوان مهمانی ۱۰ کیلومتری در تهران اتفاق افتاد، توجه به صنایع فرهنگی شهرهای مختلف، آموزش و پژوهش و حوزه فضا و مبلمان شهری را راهکارهای موثر برای هویت بخشی به شهرها دانستند. 

 

قم

 

بازدید از بیت حضرت امام(ره) و خانه موزه شهیدان مهدی و مجید زین الدین و همچنین دیدن تئاتر قهرمان با موضوع زندگی و زمانه شهیدان والامقام زین الدین از دیگر برنامه های دکتر امامی در سفر یک روزه به شهر مقدس قم بود.

 

رسانه جدید

 

قم

۱۹ دی ۱۴۰۱ ۱۱:۰۰
روابط‌عمومی شورای فرهنگ عمومی کشور |