اخبار

برگزاری چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان مهران

برگزاری چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان مهران
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهران، از برگزاری چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی با دستور کار تقویت مناسبات اقتصادی سالم در این شهرستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، این جلسه با حضور "سعید محمودی" مسئول شورای فرهنگ عمومی این اداره کل، فرماندار و امام جمعه شهرستان مهران در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد. در ابتدای این جلسه هاجر زرگوش، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهران، با بررسی مصوبات جلسه قبل، دستور کار جلسه را بیان کرد.

پس از آن حجت الاسلام امینی رئیس شورای فرهنگ عمومی و امام جمعه شهرستان مهران، به موضوع گرامی داشت هفته زن و ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و لزوم تجلیل دستگاه های شهرستان از مادران شهدا و بانوان فعال فرهنگی اشاره کرد.

در ادامه ی این نشست، فرماندار شهرستان مهران "علی عباس شفیعی" به بیان توفیقات و خدمات دولت سیزدهم پرداخت و توجه ویژه به فعالیت های فرهنگی را از مسائل مورد توجه این دولت عنوان کرد.

وی همچنین تأکید کرد: لازم است، سرفصل ها و شرح وظایف دستگاه های عضو شورای فرهنگ عمومی در اختیار آن ها قرار بگیرد و برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت این شورا مورد بررسی قرار گرفته و کلیات آن ها در جلسات بیان شود.
همچنین پس از بحث و تبادل نظر در مورد دستور کار جلسه، تصمیماتی در خصوص سالم سازی مناسبات اقتصادی شهرستان در بازه زمانی مشخص و تعیین دستگاه پیگیری کننده، با عنوان تشکیل کارگروه های تخصصی رصد و پایش آسیب های فرهنگی در حوزه سلامت اقتصادی اصناف و تشکیل کارگاه های کوتاه مدت در زمینه فقه بازار توسط دستگاه های اقتصادی  مربوطه و نهادهای مذهبی گرفته شد.
در پایان این جلسه به لزوم حضور نخبگان و مفاخر، پیشکسوتان دفاع مقدس و خادمین مواکب فرهنگی و تقدیر از آن ها در جلسات آتی اشاره شد و عنوان شد که صدا و سیما پوشش خبری جلسات شورای فرهنگی شهرستان ها را مد نظر قرار دهد.


۱۹ دی ۱۴۰۱ ۰۷:۵۶
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام |