اخبار

سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی از دو مرکز تولید و آموزش صنایع خلاق فرهنگی در مصلی و خانه ملک مشهد بازدید کرد.

سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی از دو مرکز تولید و آموزش صنایع خلاق فرهنگی در مصلی و خانه ملک مشهد بازدید کرد.

به گزارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی، سرپرست و همکاران دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی از دو مرکز تولید و آموزش صنایع خلاق فرهنگی در مصلی و خانه ملک مشهد بازدید کردند.

سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی در حاشیه این مراسم گفت: توانمندسازی فعالان فرهنگی و اجتماعی، احیای زیست بوم‌های فرهنگی در مناطق مختلف کشور، توسعه ظرفیت‌های اقتصادی حوزه‌های گوناگون فرهنگی، رونق‌بخشی به تولید داخلی و بازپروری کسب و کارهای فرهنگی کم‌بازده با استفاده از شیوه‌های جدید خلاق و نوآورانه با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال جاری به نام «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»حوزه های اساسی فعالیت نظام نهادی بیانیه «بازارپردازی صنایع فرهنگی به مثابه راه‌حل تحول در سبک زندگی» در دو حوزه ملی و استانی  است.

تحفه گر افزود، نظام نهادی این بیانیه از صاحب‌نظران و مدیران حوزه‌های فرهنگ و زیست‌بوم نوآوری تشکیل شده و در جهت تحقق مفاد این بیانیه اتاق فکر برای گروه‌ها، مجموعه‌های خلاق، مردمی و استارتاپ‌های فعال، با رویکرد تصمیم‌سازانه، به منظور تعامل بهتر، انتقال تجربه در زمینه احصاء نظام مسائل فرهنگی و اجتماعی و ارائه پیشنهادات برای حل یا بهبود مسائل و رفع کاستی‌های نرم‌افزاری کشور و استان‌ها ایجاد شده است.

وی ادامه داد، برش استانی نقشه مهندسی کشور درخراسان رضوی تمام تلاش خود را معطوف به ایجاد زمینه لازم برای ترویج، توسعه، معرفی و بازارپردازی صنایع خلاق فرهنگی در زیست بوم خراسان بزرگ، با استعانت از خرده فرهنگ های کمتر توجه شده، نموده است

 

 

 

۱۴ دی ۱۴۰۱ ۰۹:۴۹