اخبار

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان:

جهاد تبیین باید در آموزش و پرورش توسعه یابد

جهاد تبیین باید در آموزش و پرورش توسعه یابد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: جهاد تبیین باید هرچه بیشتر در آموزش و پرورش به صورت عمقی توسعه یابد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان،حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در نشست کارگروه جهاد تبیین وابسته به شورای فرهنگ عمومی اسستان سمنان افزود: برای موفقیت در حوزه جهاد تبیین تلاش شود تا در حوزه آموزش و پرورش فعالیت‌های بیشتری انجام شود تا افکار منفی و نادرست حاکم بر برخی دانش آموزان تغییر کند.

وی تاکید کرد: جهت اجرای بهتر طرح جهاد تبیین باید در عمق مدارس پیگیر موارد مطرح شده در خصوص جهاد تبیین بود و تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری‌های لازم انجام پذیرد.

مطیعی با اشاره به اینکه در اجرای طرح تلاش شود گروه‌های مخرب موجود در جامعه شناسایی و اصلاح شوند، افزود: در حین اجرای طرح، استعدادیابی انجام شود تا دانش آموزانی که در حوزه های مختلف مانند رسانه، علمی و ورزشی دارای توانمندی هستند، شناسایی شوند.

امام جمعه سمنان افزود: مسولیت پذیری می تواند در آینده دانش اموزان بسیار موثر و مفید باشد و از ظرفیت‌های تمام گروه‌های موجود در جامعه برای اجرای هر چه بهتر این طرح جهاد تبیین استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به اینکه پیوند بین مساجد و مدارس انجام شده است و در آینده نیز برای اجرای کامل این طرح باید اقدامات موثری انجام شود، گفت: اردوهای راهیان نور برای دانش آموزان بسیار موثر و حائز اهمیت و لازم است در انجام آن اقدامات لازم انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان نیز در این نشست که در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد گفت: یکی از روش های مناسب و موثر جهاد تبیین سوق دادن برنامه های فرهنگی دانش آموزی به مساجد و محلات است که باعث ایجاد امید و همچنین بستر مناسب جهت کشف استعداد در حوزه های مختلف بین دانش آموزان می شود.

نشست کارگروه جهاد تبیین ئوابسته بهشورای فرهنگ عمومی با حضور فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و سایر اعضا توسط دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان برگزار شد.

احمد ریواده افزود: در طول فعالیت دولت سیزدهم اقدامات مناسبی در حوزه مبلغان دینی و استفاده از ظرفیت‌های آنان انجام شد.

وی اظهار داشت: باید نیازها و استعدادهای دانش آموزان در حوزه های مختلف مانند علمی، فناوری، ورزشی و همچنین نشاط با همکاری همه دستگاهای اجرایی استان شناسایی و تامین شود.

معاون استاندار سمنان با اشاره به اینکه از نخبگان هنری استان می توان برای کمک به دانش آموزان در فعالیت در حوزه های تئاتر، موسیقی های فرهنگی و انقلابی، استفاده شود، ابراز داشت: با پیشنهاد و پیگیری سیدمحمدرضا هاشمی استاندار از وزیر آموزش و پرورش، استان سمنان آمادگی دارد پایگاه و محور برنامه های فرهنگی و اجتماعی کشور در سطح آموزش و پرورش باشد.

۱۴ دی ۱۴۰۱ ۰۹:۰۴
روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |