اخبار

دهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول برگزار شد

دهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول برگزار شد
یکصدو سی و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی دزفول (دهمین جلسه شورا در سال جاری) برگزار شد
امام جمعه دزفول و رییس شورای فرهنگ عمومی این شهرستان در یکصدو سی و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی دزفول (دهمین جلسه شورا در سال جاری)  بر ضرورت جلوگیری از انتشار مطالب غیر واقعی علیه مردم در فضای مجازی تاکید کرد و خواستار برخورد  با منتشرکنندگان این مطالب  شد.
حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول با اعلام این مطلب افزود: فضای جامعه از نظر اخلاقی و فرهنگی باید سالم و انتقادها به جا باشد تا آرامش اخلاقی جامعه به هم نریزد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی دزفول همچنین درخصوص برنامه‌های ۹ دی در این شهرستان اظهارکرد: بسیج دانش آموزی برنامه‌هایی با مشارکت خود دانش آموزان با موضوع ۹ دی و سالروز سالگرد حاج قاسم سلیمانی برگزار کند.
وی افزود: راویان در مدارس حضور یابند ولی اصل کار به دانش آموزان سپرده و برنامه‌های دهه بصیرت با ابتکار خودشان اجرا شوند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی دزفول:دانشگاهها در تولید برنامه های علمی  فرهنگ محور نقش اساس دارند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول با اشاره به جایگاه شورای فرهنگ عمومی  به عنوان متولی فرهنگ شهرستان ، خواستار مشارکت بیشتر وجدی تر دستگاه های فرهنگی به ویژه دانشگاه ها به عنوان مولد اصلی برنامه های علمی شد.
چرخابی استفاده از نظرات نخبگان علمی در فرآیند تولیدات فرهنگی را یک مطالبه اساسی از مجموعه دانشگاه های شهرستان دزفول عنوان کرد و افزود: استفاده از افراد نخبه واندیشمندان دزفول در برنامه ریزی های فرهنگی بازوی موثر در تصمیم سازی وتصمیم گیری در حوزه خطیر فرهنگی است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی دزفول با اشاره به وجود دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی ، آن را یک ظرفیت و فرصت مناسب برای مشارکت همه افرا دلسوز ودغدغه مند  بخش های مختلف فرهنگی عنوان کرد که می تواند با تصمیمات اساسی و کاربردی بسترساز رفع بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی در جامعه باشد.
۵۰ مبلغ و مبلغه آماده جهاد تبیین در مدارس دزفول هستند
حجت الاسلام احسان خاکی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دزفول نیز گفت: ۵۰ مبلغ و مبلغه برای جهاد تبیین در مدارس دزفول آماده شدند که تعدادی از آن ها، مدافعان حرم هستند.
وی افزود: برای ۱۶ دی ماه سالگرد علامه مصباح نیز نشست نخبگانی در سطح حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی دزفول گفت: به مناسبت گرامیداشت سالگرد حاج قاسم سلیمانی، برنامه هایی چون مسابقه، دلنوشته، تولید کلیپ، پادکست و موشن گرافی تدارک دیده شده است ولی باید یک برنامه کلی نیز در دزفول به عنوان پایتخت مقاومت ایران برگزار شود.
وی افزود: برنامه‌ای با عنوان نسل سلیمانی‌ها تدارک دیده شده است.
در این نشست مقرر شد راهپیمایی ۹ دی بعد از نمازجمعه از محل مصلای جمعه به سمت حاج مرادی برگزار شود.
همچنین درخصوص چگونگی برگزاری برنامه سالگرد حاج قاسم سلیمانی در دزفول و آیین نکوداشت آیت الله سید علی شفیعی که قرار است روز پنجشنبه  هشتم دیماه جاری در حسینیه ثارالله دزفول برگزار شود، بحث و تبادل نظر شد.
۸ دی ۱۴۰۱ ۱۹:۰۵