اخبار

دبیر شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

توجه ویژه شورای فرهنگ عمومی به رونق کسب و کارهای نوین فرهنگی

توجه ویژه شورای فرهنگ عمومی به رونق کسب و کارهای نوین فرهنگی
دبیر شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان گفت: رونق کسب و کارهای فرهنگی با استفاده از شیوه های خلاق و نوآورانه از مهم ترین اهدافی است که از سوی کارگروه توسعه فعالیت های فرهنگ بنیان ذیل شورای فرهنگ عمومی پیگیری می شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان؛ علی سرگزی در دومین جلسه کارگروه نوآوری و توسعه فعالیت های فرهنگ بنیان بیان کرد: یکی از برنامه های شورای فرهنگ عمومی تشکیل کارگروه های عملیاتی در راستای منویات مقام معظم رهبری است که این کارگروه ها در استان شکل گرفت. 

وی ادامه داد: آنچه ضروریات حوزه های فرهنگی است در کارگروه های پنجگانه ذیل شورای فرهنگ عمومی وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در خصوص کارگروه نوآوری و توسعه فعالیت های فرهنگ بنیان گفت: نوع موضوعاتی که در این کارگروه مطرح می شود، جدید است و شاید در حوزه علمی و فرهنگی کمتر مطرح شده باشد. 

سرگزی، توانمندسازی فعالان فرهنگی و اجتماعی، احیای زیست بوم های فرهنگی، توسعه ظرفیت های اقتصادی حوزه های گوناگون فرهنگی، رونق بخشی به تولید داخلی و بازارپروری کسب و کارهای فرهنگی کم بازده با استفاده از شیوه های جدید خلاق و نوآورانه با عنایت به تاکید مقام معظم رهبری در نام گذاری امسال به نام "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" را از مهم ترین اهداف این کارگروه اعلام کرد. 

رئیس کارگروه نوآوری و توسعه فعالیت های فرهنگ بنیان اضافه کرد: جهاد دانشگاهی، سازمان های فعال در حوزه فضای مجازی و دانشگاه ها با توجه به ظرفیت علمی شان می توانند در حوزه نوآوری و توسعه فعالیت های فرهنگ بنیان بسیار مثمر باشند.
۷ دی ۱۴۰۱ ۱۱:۱۶