اخبار

برگزاری آیین شب یلدا در ملارد

برگزاری آیین شب یلدا در ملارد
آیین سنتی شب یلدا به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری دانشگاه علمی کاربردی صفادشت در فرهنگسرای بعثت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملارد، آیین سنتی شب یلدا با حضور امیر اسماعیل پورروشن رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملارد، ملوندی ریاست دانشگاه علمی کاربردی صفادشت و جمعی از استادان دانشگاه و دانشجویان در فرهنگسرای بعثت صفادشت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم رئیس دانشگاه علمی کاربردی صفادشت ضمن خیرمقدم به میهمانان، جشن شب یلدا را یکی از آیین های مهم در فرهنگ ایران خواند و گفت: آیین ها، آداب و رسوم هر ملت، سازنده عناصر فرهنگی هر جامعه محسوب میشود و تنوع، تفاوت ها و کثرت آیین ها و آداب و رسوم از دلایل غنای فرهنگی یک جامعه به شمار می رود.

در ادامه دکتر محمد افتخاری روانشناس و از مدرسان خبره دانشگاه در سخنانی با تاکید بر اینکه در این شب، برای افراد یک مجموعه اجتماعی شامل خانواده، دوستان و افرادی که به هر دلیل و نسبتی با هم در ارتباط هستند، فرصتی ایجاد می شود تا بتوانند در یک تعامل اجتماعی انرژی خوب به دست بیاورند، یادآور شد: آیین شب یلدا نشان می دهد که از کنار هم بودن می توان به امنیت و آرامش رسید. از نظر روانشناسی هم این یک نیاز روانی، فردی و اجتماعی است تا فرد با حضور در جمع افرادی که دیدن آنها آرامش بخش است، یک زندگی بهتر برای آینده خود بسازد.

همچنین اجرای گروه موسیقی کیسما با هنرنمایی حامد قویدل از هنرمندان مردمی و برتر انجمن موسیقی دیگر برنامه های این آیین بود.

۳ دی ۱۴۰۱ ۱۶:۵۵
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |