اخبار

برگزاری سی امین جلسه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان بهارستان

برگزاری سی امین جلسه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان بهارستان
سی امین جلسه شورای فرهنگ عمومی بهارستان با حضور اعضا و با موضوع بررسی راهکارهای پیشگیری از اعتیاد، تحقق شعار سال، کمک به واحدهای تولیدی و رفع موانع تولید در محل شهرک صنعتی بهاریه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهارستان؛ رضا داداشی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورا با عرض تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه خدمت حاضران، مراسم 9 دی و سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی را گرامیداشت و از اعضا به خاطر حضور به موقع در جلسه قدردانی و دستورات جلسه را بیان کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام محمود نورپور امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش گلستان ضمن تقدیر و تشکر از میزبانی هیئت امنای شهرک صنعتی بهاریه و خیرمقدم به حاضران در جلسه با اشاره به ضرورت تداوم مکتب ایثار، جهاد و مقاومت اظهار داشت: برنامه های بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی و دهه بصیرت باید به بهترین نحو ممکن در شهرستان برگزار شود. جلسات شورای فرهنگ عمومی درمیان همه جلسات، حتی جلسه شورای اداری مهم تراست، مصوبات این جلسه در حکم قانون و فراتر از قوانین عادی، ساری و جاری است و تصمیماتی که در این شورا گرفته می شود، لازم الاجرا است.

وی با اشاره به کاهش سن استعمال مواد مخدر تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی در امر مبارزه با مواد مخدر شهیدان و جانبازان بسیاری تقدیم جامعه و هزینه‌های بسیاری کرده است. کاهش سن اعتیاد هشداری برای مسئولان و خانواده‌ها است که نسبت به اجرای برنامه‌های فرهنگی و آگاهی از مضرات مواد مخدر اقدامات لازم صورت پذیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش گلستان همچنین در ادامه بر ضرورت آموزش و برگزاری جلسات توجیهی جهت تبیین مضرات مواد مخدر برای خانواده ها، مدارس، مساجد و انجام تبلیغات محیطی و میدانی توسط شهرداری ها جهت پیشگیری از اعتیاد و آگاهی بیشتر مردم و خانواده ها تأکید کرد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین نورپور همچنین با اشاره به شعار سال اظهار داشت: صدای چرخ تولید در شهرستان نباید توقف داشته باشد و لازم است در کنار تولید و فعال سازی واحدهای تولیدی از مسائل دینی و معنوی کارگران هم غفلت نشود. مسئولان شهرستان به ویژه شورای تأمین آماده هر نوع مساعدت به تولیدگران و رفع موانع تولید هستند.

در ادامه غلامرضا صادقی دادستان شهرستان بهارستان گفت: اعتیاد مشکلات مضاعفی را در شهرستان به وجود آورده است و سهمیه خوبی از کمپ اخوان که مرکز درمان معتادان متجاهر است، دریافت شد. اغلب سرقت‌ها توسط افرادی صورت می گیرد که در اجتماع و کنار رودخانه‌ها مواد مخدر مصرف می‌کنند. باید فکر اساسی و بنیادی برای شهرک صنعتی قلعه‌میر انجام شود و انشعابات در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار بگیرد. ادارات خدمات رسان در چارچوب قانون اقدامات لازم برای صیانت از تولید و تولیدکنندگان انجام دهند تا گره‌ای از مشکلات شهرک‌های صنعتی حل شود.

 همچنین ابراهیم جمشیدی معاونت سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان بهارستان گفت: واحدهای بزرگ تولیدی در بهارستان سهم بزرگی در ایجاد اشتغال و تولیدات منحصربه‌فرد در کشور دارند. برای رفع موانع تولید، ستاد تسهیل شهرستان جلسات مکرری در فرمانداری برگزار کرده و موضوعات زیادی نیز مطرح شده است و انشاالله از این به بعد معضلات و مشکلات واحدهای تولیدی به جد پیگیری خواهد شد.

در پایان هاشم امامی ریاست دادگستری شهرستان بهارستان؛ ضمن اعلام حمایت از فعالیت تولیدگران یادآور شد: بنابر تأکیدات مقام معظم رهبری همه دستگاه ها موظف هستند تا صنعت گران و واحدهای تولیدی را به صورت قانونی مساعدت کنند.

۳ دی ۱۴۰۱ ۱۶:۵۱
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |