اخبار

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان سیروان

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان سیروان
جلسه شورای فرهنگ عمومی با موضوع و دستور کار برنامه‌ریزی ایام فاطمیه و سالگرد شهادت شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و بررسی مشکلات فرهنگی نوجوانان و جوانان در مدارس، در شهرستان سیروان برگزار شد.
 به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، محمد حسن ابراهیم بیگی دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان سیروان از برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی در دفتر امام جمعه شهرستان خبر داد.
 در این جلسه ابتدا حجت الاسلام "محمدحسن فریادی" امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سیروان، ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه به اعضای شورای فرهنگ عمومی  و اشاره به رویدادهای مهمی که در دی ماه در نظام جمهوری اسلامی رخ داده است، توجه به وضعیت جوانان و نوجوانان در مدارس را مورد توجه خود قرار داد و گفت:"در دولت جدید در یک سال اخیر کارهای خوبی در کشور برای نوجوانان و جوانان در حال انجام است. در بحث اقتصادی نیز درست است گرانی و تورم  شدیدی وجود دارد؛ اما معاون رئیس جمهور آقای مخبر خبرهای نویدبخش ای برای مردم دارد که در شش ماه اول سال آینده انشالله محقق خواهد شد و وضعیت اقتصادی بهتر خواهد گردید.
ایشان با اشاره وضعیت فرهنگی مدارس و اینکه معلمان نقش اساسی در پیشرفت فرهنگی دانش آموزان دارند گفت: " اگر معلمان در بحث تعلیم و تربیت در دغدغه ای نداشته باشند جامعه شکوفا خواهد شد و در بحث مشکلات جوانان و نوجوانان در مدارس از طرف شورای فرهنگ عمومی کارشناسانی برای رصد مشکلات دانش آموزان و رفع مشکلات اعزام خواهند شد و مشکلات را بررسی خواهند کرد.
ایشان همچنین اظهار داشت: "در بحث ایام فاطمیه شهرداری نسبت به سیاه پوش نمودن میادین و خیابانهای شهر لومار اقدام نماید".
پس از آن "علیرضا رئیسی"؛ فرماندار شهرستان سیروان نیز با تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: در ایام فاطمیه مدیران باید سردر ادارات خود را سیاه پوش نمایند و مراسمات عزاداری و سوگواری را در شهرستان به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه برپا نمایند. در بحث تشییع شهدای گمنام در شهرستان نیز قطعاً ما باید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از شهدای گمنام استقبال کنیم و راه شهدا را سرلوحه ی کار خود قرار دهیم.
در پایان این جلسه، تصمیماتی همچون برگزاری مراسم عزاداری ایام فاطمیه، سیاهپوش نمودن شهر و بخش کارزان، استقبال از تشییع شهدای گمنام، برپایی مراسم سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی و اعزام کارشناسان برای رصد مشکلات نوجوانان و جوانان و دانش آموز آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
۳ دی ۱۴۰۱ ۰۸:۰۴