اخبار

برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی در شهرستان آبدانان

برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی در شهرستان آبدانان
دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان آبدانان از برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی با موضوع کارکرد فرهنگ در مواجه با آسیب های اجتماعی و گرامیداشت حماسه نهم دی ماه خبرداد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در این نشست حجت الاسلام سوری امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آبدانان، با اشاره به نقش و کارکرد فرهنگ در پیشرفت و استقلال یک ملت اظهار داشت: فرهنگ که یکی از زیر ساخت های جامعه است، از نظر علمای اسلامی، متشکل از دو کلمه "فر" و "هنگ " است که توصیفش بر مبنای فرهنگ اسلامی است و خمیرمایه توانمندی کشور در عرصه های مختلف می باشد.
وی افزود: آسیب های اجتماعی که امروز در جامعه شاهد آنها هستیم، ناشی از رهاسازی فضای مجازی است.
امام جمعه آبدانان در ادامه سخنان خود با اشاره به حماسه نهم دی ماه روز بصیرت ملت ایران، تصریح کرد: ما باید ابعاد مختلف انقلاب اسلامی را برای نسل جوان تببین کنیم تا نسل جدید با واقعیت های اتفاق افتاده در انقلاب توسط فتنه گران آگاهی پیدا کنند.
در پایان این نشست مقررشد: در راستای فرهنگ سازی، روابط عمومی تمامی ادارات شهرستان فعال شوند و در مدارس شهرستان جهت پیشگیری از آسیبهای اجتماعی مدیریت آموزش و پرورش با همکاری اداره تبلیغات اسلامی، گفتمان های دینی برگزار نمایند و مراسم حماسه نهم دیماه با شکوه خاصی در شهرستان برگزار شود.
۳ دی ۱۴۰۱ ۰۸:۰۲