اخبار

نماینده ولی فقیه در خوزستان:

هفته وحدت حوزه و دانشگاه است .این دو ظرفیت را که دو بال پرواز است برای رسیدن به قله های ترقی و به آن حقیقت تمدن نوین اسلامی ، باید باهم پیوند بخورند.

هفته وحدت حوزه و دانشگاه است .این دو ظرفیت را که دو بال پرواز است برای رسیدن به قله های ترقی و به آن حقیقت تمدن نوین اسلامی ، باید باهم پیوند بخورند.
رییس شورای فرهنگ عمومی خوزستان گفت: چرا سالیان سال دو بنای عظیم حوزه و دانشگاه نتوانسته اند در این مسیری که امام انقلاب خودش در قله قرار گرفته است، باشند. ان شاا.. این دو ظرفیت را که دو بال پرواز است برای رسیدن به قله های ترقی و به آن حقیقت تمدن نوین اسلامی ، باید باهم پیوند بخورند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا موسوی فرد نماینده ولی فقیه، امام جمعه اهواز ورییس شورای فرهنگ عمومی در جلسه هشتادمین جلسه شورای فرهنگ عمومی خوزستان، با ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرای اطهر(س) و سوگواری ایام فاطمیه و بیان نکاتی از مکتب فاطمی اظهار کرد: در نشست اخیری که در خدمت مقام معظم رهبری بودیم چند نکته فرمودندیک نکته آن حلقه مفقوده جامعه ایمانی است که با کمال تاسف بخش قابل توجهی از ما هاکه نوعاً فراگیری علم، همراه با عمل نیست. معظم له این حدیث معروف را گوشزد کردند: کُونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ‌ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ. وامیر المومنین در کلمات قصار نهج البلاغه کلمات366 فرمودند: الْعِلْمُ مَقْرُونٌ بِالْعَمَلِ، علم بدون عمل مفهوم ندارد. شیطان بعد از معصوم اعلم تمام مخلوقات بود ؛ تردید نکنید، ولیکن عمل در آن نبود. عمل این نیست که مطابق میل خودم عبادت بکنم، رفتار بکنم بلکه عمل آن عملی است که مطابق خداوند متعال باشد. این جایش در جامعه ما خالی است. پیدایش علم و دانش ، پایداری علم دانش، پیشرفت دانش وابسته به عمل و تلاش است. اگرمی خواهیم در عالم رشد بکنیم راهش این است. این مبنای فکری اسلام است. توصیه اخیر آقا این است مردم به گفتار ما توجه نمی کنند به عمل ما نگاه می کنند.  

ایشان در ادامه ضمن بیان مسائل  حوزه و دانشگاه  افزود: هفته وحدت حوزه و دانشگاه است .چرا سالیان سال دو بنای عظیم حوزه و دانشگاه نتوانسته اند در این مسیری که امام انقلاب خودش در قله قرار گرفته است، باشند. ان شاا.. این دو ظرفیت را که دو بال پرواز است برای رسیدن به قله های ترقی و به آن حقیقت تمدن نوین اسلامی ، باید باهم پیوند بخورند.
۲ دی ۱۴۰۱ ۲۱:۱۶
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان |