اخبار

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

مجاهدت‌های شهید مفتح در مسیر پیوند جایگاه حوزه و دانشگاه، معنای واقعی دانش و بینش را متجلی ساخت

مجاهدت‌های شهید مفتح در مسیر پیوند جایگاه حوزه و دانشگاه، معنای واقعی دانش و بینش را متجلی ساخت
حجت‌الاسلام کلاه‌کج، گفت: شهید مفتح شخصیتی است که مجاهدت‌های ایشان در مسیر پیوند جایگاه رفیع روحانیت و دانشگاه، معنای واقعی دانش و بینش را متجلی ساخت.

حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج، امروز چهارشنبه (30 آذر) در جلسه هشتادمین جلسه شورای فرهنگ عمومی خوزستان، با تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: این جلسه با موضوع بررسی  نظام تعلیم و تربیت در استان خوزستان و وحدت حوزه و دانشگاه برگزار شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با گرامیداشت ۲۷ آذرماه سالروز عروج ملکوتی شهید آیت‌الله مفتح، منادی و پایه‌گذار وحدت حوزه و دانشگاه، افزود: امام راحل (ره) در وصف این شهید فرمودند: «شهید مفتح، شهید حوزه و دانشگاه است».

 

وی با بیان اینکه شهید مفتح شخصیتی است که مجاهدت‌های ایشان در مسیر پیوند جایگاه رفیع روحانیت و دانشگاه، معنای واقعی دانش و بینش را متجلی ساخت، اضافه کرد: به فرموده مقام معظم رهبری: «وحدت حوزه و دانشگاه گمشده‌ای است که باید آن را بیابیم تا مجموعه نظام آموزشی  و علمی ـ فرهنگی کشور به عنوان پیکر واحد در راستای مصالح عالیه اسلامی قرار گیرد».

 

حجت‌الاسلام کلاه‌کج، همچنین با تبریک هفته پژوهش به کلیه اساتید حوزه و دانشگاه، دانشجویان و کلیه تلاشگران عرصه علم و فرهنگ ابراز امیدواری کرد: با عنایات پروردگار متعال، اساتید و پژوهشگران با نظر به نیازهای روز جامعه، در راه تعالی فرهنگ پژوهش و پژوهش‌های فرهنگی نیز بکوشند.

۲ دی ۱۴۰۱ ۱۲:۴۷
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان |