اخبار

رسانه‌های انقلابی خط پدافندی منسجم برابر هجمه تبلیغاتی دشمنان تشکیل دهند

رسانه‌های انقلابی خط پدافندی منسجم برابر هجمه تبلیغاتی دشمنان تشکیل دهند
جلسه شورای فرهنگ عمومی استان ایلام به دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام تشکیل شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در این جلسه گفت: رسانه های انقلابی و ارزشی باید یک خط پدافندی منسجم و هماهنگی را در برابر هجمه تبلیغاتی دشمنان ایجاد کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار روز یکشنبه سیزدهم آذر ماه 1401 در نشست شورای فرهنگ عمومی استان ایلام اظهار داشت: همه دستگاه ها در اغتشاشات اخیر پای کار بوده اند و تلاش شبانه روزی داشتند که قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه در زمان دوران دفاع مقدس، مردم ایستادند و مقاومت کردند و بر دشمن تا دندان مسلح، پیروز شدند، افزود: امروز تبلیغات و رسانه در جنگ ترکیبی حرف اول را می زند و دشمنان نظام و انقلاب اسلامی برای جنگ‌ شناختی علیه ملت ایران برنامه ریزی گسترده ای کرده اند.

امام جمعه ایلام با اشاره به پیام امام راحل در خصوص رسانه ها و ضرورت نشر اخبار صحیح و متقن برای مردم و مقابله با جنگ رسانه ای دشمنان، تاکید کرد: امام راحل فرمودند: کسانی که نشر اخبار غیرموثق می کنند، باید به دادگاه انقلاب سپرده شوند، امروز متأسفانه آسیبی که در حوزه رسانه ها وجود دارد، جدی است.

حجت‌الاسلام کریمی تبار اضافه کرد: دشمن در فضای مجازی تاخت و تاز می کند و اصل نظام و دین و انقلاب را مورد هجمه قرار داده است، باید یک خط پدافندی در حوزه رسانه تشکیل و در مرحله بعدی برای تهاجم به تبلیغات رسانه ای دشمن اقدامات لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه نقش خانه مطبوعات و بسیج رسانه در راستای وحدت رویه رسانه ای در استان بسیار مهم است، یادآور شد: وقتی دشمنان نظام و انقلاب اسلامی اصل نظام را هدف قرار داده اند، دیگر سلیقه های سیاسی معنایی ندارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: نقش رسانه های دشمنان در حوادث اخیر بسیار پررنگ است.

محمدسبحان حسنی تصریح کرد: یکی از ابزارهای مهم در قضایای اخیر ابزار رسانه است که با توجه به تهاجم تبلیغاتی دشمنان، حتماً مقابله ما هم باید رسانه ای باشد.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: با تعامل نهادهای مرتبط امید است بتوانیم بخشی از رسانه ها را پای کار بیاوریم و افرادی که می توانند کمک کنند، در این عرصه وارد میدان شوند.

حسنی تصریح کرد: خود دستگاه ها هم پای کار بوده اند و رصدهای لازم را داشته باشند و خوراک را برای تولید محتوا داشته باشیم.

گفتنی است در آغاز این نشست منصور محبی معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، گزارشی از اقدامات و فعالیت های انجام شده اداره کل در راستای جهاد تبیین را تشریح کرد.

۲۶ آذر ۱۴۰۱ ۰۹:۰۷