اخبار

برگزاری یکصدو سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی پاکدشت

برگزاری یکصدو سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی پاکدشت
یکصدوسومین جلسه شورای فرهنگ عمومی پاکدشت، 20 آذر به میزبانی پردیس ابوریحان دانشگاه تهران و با حضور حجت الاسلام حسن لزومی رئیس شورا، محسن اردستانی نایب رئیس و مرتضی علوی دبیرشورا و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاکدشت، در آغاز یکصدوسومین جلسه شورای فرهنگ عمومی که به منظور بررسی مصوبات جلسه قبل و مصوبات کمیته فرهنگی و تبلیغی و همچنین پیگیری نحوه فعالیت مراکز دینی، آموزشی، فرهنگی، هنری و ورزشی برگزار شده بود؛ رئیس شورا با اشاره به وظایف دستگاه های عضو و مدعو به این شورا به عنوان یک مجمع تأثیرگذار فرهنگی و اجتماعی گفت: فرهنگ عمومی همین خدمات عمومی و اجتماعی است که در مقابل مردم انجام می دهیم و سرمنشا همه مسائل اجتماعی، فرهنگ عمومی به شمار می رود؛ اگر خدمات اجتماعی از طرف مسئولان درست ارائه شود؛ در امر فرهنگ تأثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان این که بخشی از ناهنجاری های اجتماعی به نبود فرهنگ عمومی ارتباط دارد، یادآور شد: خدمات سیاست را نمی توان از فرهنگ جدا کرد. رفتار مردم در کف خیابان ها، آثار نوع و میزان خدمات اجتماعی است و کار عمرانی هم باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

در ادامه مرتضی علوی دبیر شورا ضمن تسلیت ایام فاطمیه(س) و خیرمقدم و تشکر از دکتر لطفی ریاست پردیس ابوریحان به ارائه گزارشی از روند اجرایی و پیگیری مصوبات قبل پرداخت و گفت: وضعیت تبلیغات محیطی و به تبع آن تشکیل کمیته فرهنگی تبلیغی شهرستان به عنوان مرجع اصلی نظارت، ساماندهی و راهبرد تبلیغات محیطی شهرستان مهمترین مصوبه جلسه است که با رای مثبت اعضای شورا و عنایت رئیس و نایب رئیس و ضمانت اجرایی فرماندار شهرستان قوت گرفت.

فرماندار و نایب رئیس شورا نیز در خصوص کمیته فرهنگی تبلیغی، ضمن اعلام موافقت و حمایت خود از تشکیل این کمیته بیان کرد: حلقه مفقوده در حوادث چند ماه اخیر، فرهنگ بود که به خوبی حس شد و راه اندازی دفتر مردمی سازی به عنوان یک مرجع ناظر فرهنگی و با هدف هم افزایی بین دستگاه ها توسط فرمانداری نیز اقدام خوبی در این جهت خواهد بود.

در ادامه اعضای شورا به بیان نقطه نظرات و ارائه راهکارهای پیشنهادی جهت تسهیل و همکاری در امر تبلیغات و ساماندهی به این مقوله پرداختند.

در پایان نیز محمد نجفی، احسان باقوت و مریم عشاقی به عنوان اعضای جدید و حقیقی شورا معرفی شدند.

گفتنی است؛ کمیته فرهنگی تبلیغی شهرستان متشکل از شهرداری، اداره صمت، اداره اماکن، فرمانداری، سازمان تبلیغات و چند تن از فعالان فرهنگی به دبیری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

۲۲ آذر ۱۴۰۱ ۱۵:۴۷
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |