اخبار

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور؛

مسجد باید مرکزیت فعالیت های فرهنگی و تربیتی باشد

مسجد باید مرکزیت فعالیت های فرهنگی و تربیتی باشد
امامی گفت: مسجد باید مرکزیت فعالیت های فرهنگی و تربیتی باشد و به این مهم بیش از پیش توجه کنیم.

به گزارش روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی کشور، سید مجید امامی در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی، که امروز دوشنبه (21 آذرماه) با حضور دعلیرضا بابایی، مشاور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و علی آقابابا معاون مطالعات و برنامه ریزی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور، علیرضا نوروزی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سایر اعضا در دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه برگزار شد، گفت: شورای فرهنگ عمومی به عنوان یکی از شوراهای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجموعه وزارت فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی فعالیت دارد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور افزود: میدان فرهنگ‌سازی زیست محیطی به گونه‌ای خالی شده و طوری برداشت می‌شود که پرداخت به مسایل زیست محیطی وظیفه ضد انقلاب و سکولارها است.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به نقش مساجد در حوزه های مختلف گفت: مسجد باید مرکزیت فعالیت های فرهنگی و تربیتی باشد و به این مهم بیش از پیش توجه کنیم.

امامی ادامه داد: نهادهای فرهنگی باید با ایجاد پویش و گفتمان سازی ابتکار عمل را در این حوزه در دست بگیرند.

وی بیان کرد:  مدیریت گفتمان حجاب نباید در دست ضد انقلاب باشد و اسلام با حجاب به دنبال زیبایی بخشیدن به زنان است و نوع برخورد با بی حجابی در جامعه باید هوشمندانه و هدفمند باشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: بطور مثال در رابطه با دریاچه ارومیه باید بدانیم که این یک مطالبه ملی است که دولت سیزدهم نیز با اختصاص بودجه لازم توجه ویژه‌ای به آن دارد؛ اما باید قبول کرد که بدون فرهنگ‌سازی و آوردن مردم به پای کار نمی‌توان این دریاچه را احیا کرد؛ لذا با کار فرهنگی باید مردم را به صرفه جویی در مصرف آب و اصلاح الگوی کشت برای نجات دریاچه ارومیه سوق داد.

امامی با بیان اینکه نحوه احیای دریاچه ارومیه فقط به مباحث فنی ختم نمی‌شود، بیان کرد: داشتن رویکرد فرهنگی در احیای این دریاچه یک ضرورت است و در این راستا شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان غربی باید وارد عمل شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه شورا درر ۱۹ شهرستان استان فعال بوده گفت: استان آذربایجان غربی به دلیل اقوام مختلف ضرفیت بی‌نظیری دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

۲۲ آذر ۱۴۰۱ ۱۲:۵۵